کمک‌های درمانی صنایع بوشهر متناسب با مسئولیت‌های اجتماعی آنها نیست

بوشهر- ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کمک‌هایی پراکنده از سوی صنایع به حوزه سلامت این استان انجام می‌شود اما این کمک‌ها به هیچ وجه متناسب با مسئولیت اجتماعی آنها نبوده و پاسخگوی نیازهای مردم نیست.

اکرم فرهادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استان بوشهر موقعیت متفاوتی نسبت به سایر دانشگاه‌ها دارد و این تفاوت به واسطه وجود صنایع بزرگ نفت و گاز است.

وی بیان کرد: این صنایع با وجود نقش مهمی که در اقتصاد کشور دارند نقش آلایندگی آنها و اثرات آن بر حوزه سلامت واقعیتی انکارناپذیر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: براساس مطالعات انجام شده که در مجله‌های بین المللی نیز به چاپ رسیده اثرات این صنایع بر سلامت مشهود بوده و باید نقش موثری برای ارتقای حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با صنایع ایفا کنند.

فرهادی ادامه داد: در چنین شرایطی انتظار می‌رود صنایع با ایفای نقش موثرتر برای رفع نیازهای درمانی مردم استان پیشگام شوند تا هم‌استانی‌ها نیاز به مراجعه درمانی به استان‌های همجوار نداشته باشند.

وی افزود: در حوزه سلامت نباید انتظار داشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به تنهایی پاسخگوی نیازهای درمانی مردم باشد و با توجه به اینکه هر انسان از دوران جنینی تا قبل از مرگ نیازمند حوزه سلامت است.

فرهادی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی خاص استان بوشهر میل مهاجرت نیروی انسانی و اشتغال در بخش غیردولتی زیاد است که باید بسته های تشویقی برای بهبود شرایط ماندگاری نیروهای متخصص بخوبی دیده شود.

وی افزود: در ارتباط با پرداخت مطالبات گروه‌های مختلف شغلی از جمله پرستاران تلاش‌های خوبی در چند ماه اخیر انجام شده و تلاش شده تا قشر زحمتکش پرستار با کاهش شیفت بویژه در روزهای تعطیل و ساعت‌های بعد از ظهر و شب وقت استراحت بیشتری داشته باشند.

فرهادی ادامه داد: در این زمینه برخی از قوانین و مقررات باید در سطح ملی تدوین و اصلاح شود که تغییرات و اصلاحاتی در جهت پرداخت اضافه کاری گروه‌های مختلف شغلی در گروه پرستاری در حال انجام است.

وی افزود: در استان بوشهر نیز تلاش می‌شود با پرداخت به موقع در بحث اضافه کاری گروه های مختلف شغلی از جمله پرستاران رضایت مندی شغلی آنان تامین شود.

رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس نیز گفت: در این مرکز به عنوان تنها مرکز آموزش درمانی تابعه سطح سه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یکی از رسالت‌های مهم خدمات تشخیصی و درمانی در بالاترین سطح با بهترین کیفیت ممکن ارائه می شود.

زهرا سادات جلالیان افزود: یکی از بخش‌های فوق تخصصی بخش گوارش است که با حضور اساتید فوق تخصص گوارش هیات علمی در بیمارستان شهدای خلیج فارس در حال خدمت هستند.

وی گفت: یکی از دستگاه‌های ضروری، دستگاه اندوسونوگرافی به عنوان تشخیص دهنده بیماری‌های مجاری صفرا و همچنین بیماری‌های دستگاه گوارش است که وجود آن منجر به بی نیازی هم استانی‌ها برای مراجعه درمانی به استان‌های همجوار است.

جلالیان یادآور شد: ارزش این دستگاه ۱۵۰ میلیارد ریال است که با پیگیری و حمایت مسوولان محقق شده است.

عنوان کرد: یک دستگاه اندوسکوپی پیشرفته به منظور خدمات تشخیصی و درمانی بیماری‌های گوارشی به ارزش ۳۳ میلیارد ریال خریداری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha