۲ مهر ۱۴۰۳، ۸:۳۸
کد خبر: 85604449
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ شیء تاریخی به میراث جیرفت اهدا شد

۲ مهر ۱۴۰۳، ۸:۳۸
کد خبر: 85604449
۱۴ شیء تاریخی به میراث جیرفت اهدا شد

کرمان - ایرنا - سرپرست یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از اهدای ۱۴ قطعه شیء تاریخی و فرهنگی به پایگاه‌های حفاظتی شهرستان جیرفت خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، مسلم ایرانمنش روز دوشنبه در خصوص اهدای اشیای تاریخی و فرهنگی گفت: با انجام تمهیدات اطلاعاتی در کنار فرهنگ‌سازی در جوامع بومی و محلی با هدف جلب مشارکت‌های اجتماعی، این اشیای تاریخی و فرهنگی به پایگاه‌های حفاظتی شهرستان جیرفت اهدا شد.

سرپرست یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کرمان ادامه داد: این اشیا به پایگاه‌های حفاظتی دقیانوس، اسفندقه و کُنارصَندل توسط میراث‌بانان افتخاری اهدا و پس از ارزیابی کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی دارای ارزش تاریخی و فرهنگی تشخیص داده شدند.

وی اظهار داشت: یکی از موثرترین بازوهای اجرایی و عملیاتی یگان حفاظت در انجام ماموریت‌ها، همراهی و همکاری جوامع بومی و محلی بوده که این امر با آموزش اهمیت حفاظت، حراست و حفظ مواریث‌فرهنگی به خوبی در شهرستان جیرفت به وقوع پیوسته و امروز شاهد حمایت بیشتر و همراهی بهتر مردم منطقه در این مورد هستیم.

استان کرمان با سابقه غنی تمدنی و فرهنگی دارای محوطه ها و اماکن تاریخی متعددی است که از آنها اشیای تاریخی و باستانی فراوانی کشف می شود.

شهرستان جیرفت در ۲۳۸ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha