۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85604666
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار زنجان: هزینه برای فعالیت‌های فرهنگی، سرمایه گذاری است 

زنجان ـ ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: هزینه کردن برای فعالیت‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی، یک نوع سرمایه گذاری است چراکه نقش مهم و موثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی روز دوشنبه در همایش یاوران وقف به فعالیت‌ها و اقدامات اوقاف استان در برنامه های متعدد فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: وقف برکات و آثار بسیاری دارد و نشان از حضور و مشارکت مردم در عرصه اجتماع دارد.

وی ادامه داد: وقف یک نوع آینده نگری برای بهره برداری دایمی از اموال و دارایی در جهت خیر رسانی به عموم مردم است.

رفیعی اظهار کرد: در تاریخ کشورمان مردم به موضوع وقف توجه ویژه داشتند و این مولفه خیرات و برکات زیادی را درپی داشته است.

معاون سیاسی استاندار زنجان به نقش آفرینی و تاثیر وقف در سرمایه گذاری در طرح های عام المنفعه از جمله تامین مسکن، اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت اوقاف در طرح های سرمایه گذاری در اولویت است.

رفیعی به لزوم توجه به مسائل فرهنگی، قرآنی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: اوقاف از دستگاههایی است که در همه فعالیت ها و برنامه های فرهنگی نقش پر رنگی دارد و البته در حوزه فرهنگی جای کار بیشتر از این میزان، وجود دارد.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات و آسیب های اجتماعی مثل حاشیه نشینی را می توان با تکیه بر ظرفیت وقف رفع کرد.

رفیعی با بیان اینکه وقف در زمینه حمایت از ایده های کارآفرینانه نیز می تواند موجب برکات باشد، گفت: اعتماد سازی در حوزه موقوفات، بهترین تبلیغ در توسعه فرهنگ وقف در جامعه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha