۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85605022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوشمند شدن مدیریت ضامن نظارت و حراست دقیق از موقوفه هاست

زنجان - ایرنا - رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: متولیان حوزه وقف در این استان با استفاده از فناوری‌های روز و با بهینه سازی اطلاعات و آمار،‌ در حد توان هم در حفظ و حراست از موقوفه ها و هم اجرای نیات واقفان موفقیت‌های خوبی دارند.

حجت الاسلام محمود محمدی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان اوقاف زنجان با اشاره به تعاریف موجود در خصوص وقف، ‌افزود: وقف یعنی حبس عین مال و استفاده از منافع آن با نیت واقف، در وقف، اصل مال و عین آن ثابت نگه داشته می شود، در حالی که استفاده از منافع آن ادامه دارد.

وی اظهار داشت: وقف کارکردهای متعددی با نیات خیرخواهانه دارد، از جمله کارکردهای وقف می توان به امور درمانی، قرآنی، مدرسه سازی و غیره اشاره کرد.

محمدی ادامه داد: وقف علاوه بر آثار دنیوی و اخروی به بهبود وضع معیشتی افراد بی بضاعت، ارتقاء سطح دسترسی افراد به امکانات بهداشتی درمانی، امکان پیشرفت علمی و فناوری در جامعه و کاهش آمار جنایت و فساد اخلاقی نیز کمک می کند.

وی با بیان اینکه جایگاه و نقش وقف واقعا بی بدیل است، گفت: مهمترین شاخصه وقف، احسان بی منت با ماندگاری بالا و دراز مدت است.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: در موقوفات گاهی هم زمان اجرای نیت واقف شرط است و هم مکان اجرای نیت که به همین خاطر در سامانه جامع موقوفات همه این موارد در نظر گرفته شده که اگر خدای ناکرده اخلال در اجرای نیات یا مکان نیت ایجاد نشود، اداره‌ای به نام اداره تحقیق و بررسی دارد که ناظر موارد فوق است.

وی گفت: در خصوص امامزادگان نیز همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که بقاع متبرکه و امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، نیز به همین کیفیت است که الحمدلله اکثر بقاع شریف و مرقد مطهر امامزادگان بازسازی و گاها نوسازی شده و خدمات فرهنگی خوبی به اندازه نذوراتی که دارند انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha