۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85604683
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات مرمت پل‌بند تاریخی شادروان شوشتر پس از یک دهه وقفه آغاز شد

اهواز - ایرنا - مدیر پایگاه میراث‌جهانی شوشتر گفت: عملیات حفاظت و مرمت پل‌بند تاریخی شادروان پس از قریب به یک دهه وقفه، با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان و با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال توسط پایگاه میراث‌جهانی شوشتر آغاز شد.

به گزارش ایرنا امین مهدوی‌کیا روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به بازدید کارشناسان این پایگاه، آسیب‌شناسی و در ادامه ارایه طرح مرمت و همچنین پس از نشست‌های توجیهی، فنی و رایزنی‌های اخیر در راستای جذب اعتبار لازم، عملیات اجرایی حفاظت و مرمت این اثر ارزشمند در حال انجام است.

وی عنوان کرد: بخش‌هایی از این پل‌بند در سالیان اخیر به دلایل مختلف دچار آسیب‌های فرسایشی شدید شده و به همین دلیل در این مرحله، طرح علاج‌بخشی و مرمت بخش‌های آسیب‌دیده دهانه‌های میانی این اثر تاریخی که شامل ۲ دهانه اصلی و سه دهانه فرعی (چشمه) است به طول تقریبی ۱۰۰ متر (درمجموع وجه شرقی و غربی) با ارتفاع حدود هشت متر در دستور کار قرار گرفت.

براساس این گزارش پل‌بند تاریخی شادروان در شمال غربی شهرستان شوشتر و روی شاخه اصلی رودخانه شطیط ساخته شده است.

این پل‌بند به عنوان یکی از مهم‌ترین دروازه‌های ورودی به شهر شوشتر، پیشینه ساخت آن به دوره شاپور ساسانی می‌رسد و طول تقریبی این پل ۵۴۳ متر که مشتمل بر ۴۴ دهانه اصلی و ۴۳ دهانه فرعی بوده است.

عملیات مرمت پل‌بند تاریخی شادروان شوشتر پس از یک دهه وقفه آغاز شد

عملیات مرمت پل‌بند تاریخی شادروان شوشتر پس از یک دهه وقفه آغاز شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha