طلاب علوم دینی، گره‌گشای مشکلات مردم باشند
مراسم عمامه‌گذاری حوزه علمیه ربانیه چنارلی گلیداغ مراوه‌تپه

گنبدکاووس - ایرنا - دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس اهل سنت کشور با تبیین ویژگی‌های مدارس علوم دینی گفت: یکی از این ویژگی‌ها، «گره گشایی» از مشکلات مردم است که طلاب علوم دینی باید دراین خصوص پیشگام باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام کاظم لطفیان روز دوشنبه در مراسم عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب حوزه علمیه «ربانیه چنارلی» بخش گلیداغ شهرستان مرزی مراوه‌تپه استان گلستان افزود: تبیین درست حق برای مردم و جلوگیری از جوشش باطل از دیگر ویژگی‌های مدارس علوم دینی است که طلاب باید نسبت به تحقق این ویژگی‌ها که برگرفته از کلام خدا و نبی مکرم اسلام (ص) است، تلاش کنند.

طلاب علوم دینی، گره‌گشای مشکلات مردم باشند
عکس آرشیوی از حجت الاسلام لطفیان

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس اهل سنت کشور ادامه داد: بر هر مسلمان، مسوول و طلبه علوم دینی لازم است به پیروری از پیامبر(ص) جلوی جوشش باطل را بگیرند.

وی بابیان اینکه غده بدخیم رژیم غاصب صهیونیستی بدترین باطل‌هاست که باید جلوی آن را بگیریم، افزود: مدارس علوم دینی و طلاب آن موظفند در راستای سیره پیامبر (ص)، جریان باطل و ظلالت و گمراهی را با مغز به زمین بکوبند تا آثاری از آن بوجود نیاید.

حجت الاسلام لطفیان همچنین با تشریح ویژگی‌های امت ابراهیم و امت نبی مکرم اسلام (ص) در زمان حاضر، گفت: فرزندان این ۲ پیامبر بویژه طلاب علوم دینی باید مبارزه با نفس، مبارزه عملی با باطل و مذاهب شرک در جامعه و سه سفر بخاطر تبلیغ دین خدا را در دستور کار خود قرار دهند تا ملکوتی شوند.

وی ادامه داد: سفر نخست برای حفظ عقیده است که در جمهوری اسلامی زمینه برای حفظ عقیده برای همه امت اسلامی و پیروان مذاهب اسلامی فراهم است، سفر دوم برای آموختن و سفر سوم برای تبلیغ دین خداست.

حجت الاسلام لطفیان، برلزوم فراهم کردن شرایط برای سه سفر اشاره شده از سوی مدارس علوم دینی برای طلاب که لباس سربازی پیامبر(ص) را بر تن دارند، خاطرنشان کرد: اگر در یکی از این سفرها، مرگ سراغ طلبه دینی بیاید، مقام او همانند مقام شهید خواهد بود.

طلاب علوم دینی، گره‌گشای مشکلات مردم باشند

به گزارش ایرنا، در این مراسم آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» نماینده ولی فقیه در گلستان، رئیس مرکز بزرگ اسلامی استان، «عبدالقادر بهجت محمد آلوسی» رئیس مجلس علماء رباط المحمدی کشور عراق و استاندار گلستان هم حضور داشتند.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه باحدود ۶۷ هزار نفر در منتهی الیه قسمت شمال شرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha