فیلم‎‌های ایرانی در فرانسه تقدیر شدند/ موزه سینما میزبان چین می‌شود

تهران- ایرنا- دو فیلم ایرانی در جشنواره فرانسوی تقدیر شدند. همچنین مستند انیمیشن «آنیتا، گمشده در اخبار» در سه جشنواره جهانی حضور می‌یابد و «سگ دست» از ۱۸ مهرماه در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران خواهد شد.

به گزارش ایرنا، تقدیر از فیلم‌های ایرانی در جشنواره فرانسوی، نمایش فیلم‌هایی از سینمای چین در موزه سینما، رقابت انیمیشن «آنیتا، گمشده در اخبار» در جشنواره های جهانی و اکران «سگ دست» در گروه سینمایی هنر و تجربه، بخشی از اخبار سینمایی امروز هستند.

فیلم‎‌های ایرانی در فرانسه تقدیر شدند/ موزه سینما میزبان چین می‌شود

یک دیپلم افتخار و ۲ اکران ویژه برای فیلم‌های ایرانی در جشنواره فرانسوی

چهارمین جشنواره فیلم کوتاه یوآلیتی در حالی به پایان رسید که در مرحله فینال، یک دیپلم افتخار و ۲ تقدیر در بخش اکران ویژه، به فیلم‌های ایرانی رسید. این جشنواره با حضور بیش از ۴۰۰ فیلم در حالی به روز پایانی رسید که نام چند فیلم ایرانی در بین تقدیرشدگان هیات داوران قرار داشت.

همچنین در بخش اکران ویژه این فستیوال، دو فیلم «ناکجاآباد» به نویسندگی و کارگردانی فاطیما اباحمزه و تهیه‌کنندگی بیژن لاهوتی و «از هرات تا تهران» به کارگرانی حامد یوسفی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی فاطیما اباحمزه شرکت داشتند که مورد تقدیر هیات داوران و آرای عموم قرار گرفتند.

در بخش انتخاب‌های رسمی جشنواره، نام فیلم‌های «آواز سگ‌ها» به کارگردانی محمدرضا نازی، «آخرین بچه» به کارگردانی سرنا امینی، «در آستانه فصل سرد» به کارگردانی علیرضا شاکری و «ونموس» به کارگردانی غلامرضا ملااحمدی، در لیست فیلم‌های تقدیر شده به چشم می‌خورد. جشنواره یوآلیتی با نگاه ویژه به «فیلم-شعر» به عنوان یکی از جایزه‌های اصلی خود، سعی دارد از فیلمسازان سینمای شاعرانه در سرار دنیا حمایت کند.

برندگان این جشنواره که از فرانسه و ترکیه بودند عبارتند از:

فیلم کوتاه «آرزو» ساخته استفان ماندکرن، فیلم کوتاه «به هر حال» ساخته نیکولاس ماورین، انیمشن کوتاه «شیفت» به کارگردانی الین کلارا جری، فیلم کوتاه «ماداک» ساخته سدات بنِک. «به من لبخند بزن» ساخته کیوان آزاد، در بخش پایانی این جشنواره دیپلم افتخار را دریافت کرد.

کامران رسول‌زاده، دبیر این جشنواره نیز از تلاش برای برگزاری پنجمین دوره این جشنواره در سال ۲۰۲۵ و در شهر کن خبر داد.

نمایش چهار فیلم از سینمای چین در موزه سینما

در پی تعاملات گسترده فرهنگی و سینمایی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، موزه سینمای ایران میزبان چهار فیلم از سینمای این کشور می شود.

از روز سه شنبه سوم مهرماه تا روز جمعه ششم مهرماه، چهارفیلم: «نبرد در دریاچه چانگجین» به کارگردانی چن کایگه، تسوی هارک و دانته لام، «چشم انداز زیبا» به کارگردانی میو وِن، «کوهستان ابری» به کارگردانی لی جون، «صخره نوردان» به کارگردانی ژانگ ییمو و «خرس‌های بونی: بازگشت به زمین» به کارگردانی لین هویدا از ساعت ۱۷ در سالن فردوس موزه سینما روی پرده می‌روند.

افتتاحیه هفته فرهنگی چین امروز در بنیاد سینمایی فارابی برگزار خواهد شد.

فیلم‎‌های ایرانی در فرانسه تقدیر شدند/ موزه سینما میزبان چین می‌شود

رقابت «آنیتا، گمشده در اخبار» در سه جشنواره جهانی

مستند انیمیشن «آنیتا، گمشده در اخبار» ساخته بهزاد نعلبندی در سه جشنواره جهانی پذیرفته شده و در بخش مسابقه با آثاری از کشورهای مختلف رقابت می‌کند. این فیلم در ماه‌های مرداد و شهریور ۱۴۰۳ در چهل‌وششمین جشنواره فیلم فضای باز ویترشتاد آلمان و ششمین جشنواره فیلم انیما داک لودز لهستان نیز حضور داشته است.

این فیلم ۱۷ دقیقه‌ای ساخته جدید نعلبندی است که ساخته قبلی او با عنوان «کاغذ پاره‌ها» در جشنواره‌های سینمایی جهان و ایران حضور داشت و جوایزی کسب کرد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: در ۵ آبان ۱۳۹۹، یک قایق بادی سواحل دانکرک فرانسه را ترک می کند تا ۱۹ مهاجر غیرقانونی را به انگلستان برساند اما پس از چند دقیقه واژگون می شود. هفت مهاجر در کانال مانش غرق می‌شوند، پنج نفر آنها یک خانواده کرد-ایرانی به نام ایران‌نژاد بودند که در آرزوی زندگی بهتر به این سفر سخت رفته بودند و این فیلم در مورد آن خانواده است.

جشنواره دارمشتات آلمان از ۸ تا ۱۱ مهر، جشنواره کولدیلرا آمریکا از ۵ تا ۱۰ مهر و جشنواره فیلم کوتاه کائوشیانگ تایوان از ۱۵ تا ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

اکران «سگ دست» در گروه سینمایی هنرو تجربه

فیلم سینمایی «سگ دست» به کارگردانی تقی علی آبادی و تهیه کنندگی افسون شکاری از ۱۸ مهر در گروه سینمایی هنرو تجربه اکران می شود. در آستانه اکران این فیلم از پوستر آن که توسط بهاره صباغی نژاد طراحی شده، رونمایی شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مراد و پروانه زوجی هستند که امیدهای بسیاری برای زندگی دارند ولی شرایط به شکلی رقم می خورد و آنها وارد چالشهای جدیدی در زندگی خود می شوند. کامبیز امینی ، سامان دارابی ، علیرضا مهران ، روناک پوریادگار ، کیمیا گیلانی ، فرشاد مجرب ، تقی علی آبادی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

مراسم رونمایی و اکران افتتاحیه فیلم «سگ دست» روز یکشنبه ۱۵ مهر در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود. پخش بین‌المللی فیلم بر عهده سولماز اعتماد است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha