۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85604913
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۲ هزار نفر از جمعیت خراسان شمالی سالمند هستند

بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۱۱۲ هزار نفر از جمعیت یک میلیون نفری استان بالای ۶۰ سال و سالمند هستند.

به گزارش ایرنا، صادق جعفری روز دوشنبه در جلسه شورای سالمندان خراسان شمالی اظهارکرد: اکنون ۱۳ هزار و ۶۷۴ سالمند تحت پوشش بهزیستی خراسان شمالی هستند.

وی تصریح کرد: یک هزار و ۴۰۰ سالمند در ۱۴ مرکز شبانه و روزانه نگهداری و خدمات لازم به آنان ارائه می شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی افزود: مراکز سالمندان شیروان و بجنورد فعال و توانمند است.

لزوم تعریف اطلس سالمندان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه گفت: باید اطلسی برای سالمندان تهیه شود تا هر سالمندی یک شناسنامه داشته باشد و سوابق بیماری در آن لحاظ شود.

حسن ناهیدی افزود: تهیه شناسنامه سالمندان باید با جدیت پیگیری شود و دهه سوم خدمات هر کارمندی مراقبت هایی انجام شود تا با ورود به سالمندی به دنبال مراقبت و کاهش مشکلات آنان بود.

وی ادامه داد: برای کارمندانی که شرایط قانونی دارند افزایش مهارت در کار نیاز است زیرا که بهره وری برای دستگاه ها افزایش می یابد و فرد مستهلک نمی شود، باید از زمان اشتغال تا موقع سالمندی به دنبال مهارت آموزی بود تا در زمان سالمندی کمتر دچار آسیب شوند.

تعریف سرانه ورزشی برای سالمندان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی اضافه کرد: غربالگری کارمندان باید زودتر انجام گیرد خصوصا برای بانوان جدی گرفته شود تا بیماری ها زودتر تشخیص و هزینه های درمانی از محل کار آنان پرداخت شود.

وی ادامه داد: حرکات بدنی، ورزشی و سرانه برای سالمندان تعریف شود و قبل سالمندی کاری کرد که با شرایط مناسبی وارد این دوران شوند نه مستهلک پا به این دوران سپری کند.

ناهیدی تاکید کرد: مصرف داروها در این دوران فراوانی دارد و باید مدیریت مصرف دارو صورت گیرد، تمام دستگاه ها برای این موضوع باید ورود.

وی ضمن تاکیر بر انجام بیمه تکمیلی سالمندان بیان کرد: مجموعه اقداامت مشخص تری باید برای آنان تعریف شود، همه دستگاه ها ورود پیدا کنند تا از این موج سالمندی خروج پیدا کنیم.

۱۳تا ۷ مهرماه با عنوان هفته سالمند نامگذاری شده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha