یزد، رتبه نخست سرمایه‌گذاری گردشگری را داراست/ افتتاح ۳۳ طرح در هفته گردشگری

یزد- ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه این استان از نظر تعداد پروژه سرمایه گذاری گردشگری در دست اقدام، رتبه نخست و حجم سرمایه گذاری رتبه ۶ کشور را داراست، گفت: ۳۳ پروژه در هفته گردشگری در این استان بهره برداری می شود.

به گزارش ایرنا، "سید محمد رستگاری" روز دوشنبه در جمع خبرنگاران که به مناسبت هفته گردشگری برگزار شد با اشاره به اینکه شعار روز جهانی گردشگری« گردشگری و صلح » نامگذاری شده است، افزود: برنامه های مختلفی با محوریت شعار سال در سطح استان برنامه ریزی شده و ۳۳ پروژه با اشتغال زایی ۲۴۰ نفر در هفته گردشگری آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: در سطح استان یزد تعداد ۳۰۲ پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۳۱ هزار میلیارد تومان در حال اجراست که چهار هتل پنچ ستاره، یک هتل چهار ستاره و ۳۳ مجتمع گردشگری از جمله شاخص ترین آنهاست.

یزد، رتبه نخست سرمایه‌گذاری گردشگری را داراست/ افتتاح ۳۳ طرح در هفته گردشگری

رستگاری با بیان اینکه ۵۹ ویژه برنامه در هفته گردشگری در سطح استان برگزار می شود، افزود: سعی شده با برگزاری رویدادهای مختلف در شهرستان های استان با همکاری شهرداری ها و تولید محتوای فاخر از این برنامه ها گردشگران را به سمت جاذبه های شهرستان های استان جذب کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد به مراسم نکوداشت روز جهانی گردشگری با محوریت صلح و گردشگری اشاره کرد و گفت: در این برنامه، گردشگری در دسترس با تلفیق گردشگری کودک، ادبی، تاریخی، خانواده و سایر حوزه ها دیده شده است که روز پنجشنبه در پارک وحشی بافقی برگزار می شود.

وی ادامه داد: بافت گردی در بافت های تاریخی شهرستان های استان، بازدید از اقدامات انجام شده در روستای فهرج، نشست های ادبی، تور آشنا سازی با محوریت هم زیستی مسالمت آمیز ادیان، قنات گردی، تعیین مسیر های گردشگری کشاورزی و دفاع مقدس، دوچرخه سواری همگانی در بافت تاریخی و جشنواره بادبادک ها از جمله برنامه های هفته گردشگری است.

رستگاری به انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت و گو همکاری های آسیا در سال ۲۰۲۴ اشاره کرد و گفت: اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی مهم ترین برنامه ACD است که آبان ماه امسال در یزد برنامه ریزی شده و برگزار می شود.

وی با بیان اینکه یزد ظرفیت خوبی در زمینه گردشگری طبیعی مثل ژئوپارک شیرکوه دارد، اظهار داشت: باید ظرفیت های گردشگری طبیعی در یزد را شناسایی و در قالب یک بسته گردشگری طبیعی به گردشگران معرفی کنیم.

رستگاری در پایان به نقش مهم حمل و نقل ریلی در گردشگری یزد اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته یک شبانه روز حدود ۲ هزار نفر از طریق حمل و نقل ریلی جا به جا می شدند اما اکنون این آمار به ۲۰۰ نفر رسیده است که امیدواریم با راه اندازی شرکت یزد ریل این مشکل رفع شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha