میزبانی از رویدادهای بین‌المللی باعث رونق گردشگری ورزشی در یزد می‌شود

یزد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: حوزه گردشگری ورزشی در استان شکل گرفته و فعال شده است و با میزبانی از رویداد های بین المللی ورزشی این شاخه گردشگری رونق هرچه بیشتری می‌گیرد.

به گزارش روز جمعه دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، سیدمحمد رستگاری با بیان اینکه یزد در سال ۲۰۲۴ عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت و گوی آسیا را دارد، افزود: در بهمن ماه سال گذشته شهر یزد میزبان مسابقات بین المللی بدمینتون بود و اکنون میزبانی مسابقات والیبال جام باشگاه های آسیا موجب رونق گردشگری ورزشی در استان یزد شده است.

وی با بیان اینکه تیم پرافتخار شهداب یزد میزبان این دوره از مسابقات است، گفت: امیدوارم با استفاده از این ظرفیت و با توجه به حضور بازیکنان مطرح دنیا در این رقابت‌ها بتوانیم میراث جهانی یزد و فرهنگ غنی و مسالمت آمیز شهروندان استان را به مردم آسیا و دنیا معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه تدوام این میزبانی‌ها در استان و تدوین تقویم ورزشی برای برگزاری این رویدادها، اتفاق خوبی برای گردشگری یزد است، افزود: این اقدام می‌تواند به آژانس‌های مسافرتی کمک کند تا با تهیه بسته‌های گردشگری ورزشی، تورهایی را با این عنوان در یزد برگزار کنند.

گردشگری ورزشی به سفرهایی گفته می‌شود که تماشای یک مسابقه‌ی ورزشی یا شرکت در چنین مسابقاتی را در بر می‌گیرد، گردشگری ورزشی یکی از زیرمجموعه‌های صنعت گردشگری است که روز به روز در حال گسترش است و بر تعداد طرفداران آن افزوده می‌شود.

بیست و ششمین دوره مسابقات والیبال جام باشگاه‌های آسیا با حضور هشت تیم از ۱۸ شهریورماه جاری در ورزشگاه اختصاصی شهداب یزد آغاز شده و تا ۲۵ این ماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha