۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85605002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون دانشگاه آزاد: افزایش سطح تعامل با صنایع اولویت است/ به دنبال بنگاه‌داری نیستیم

اهواز - ایرنا - معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اولویت‌ دانشگاه را افزایش سطح تعامل با صنایع و توسعه فناوری عنوان کرد و گفت: در این راستا تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا مجید مشکینی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۳۹۷ با رویکرد جدیدی به کار خود ادامه داد و یکی از مهمترین برنامه‌های ما توجه به نوآوری و فن آوری در ابعاد مختلف است.

وی با اشاره به ظرفیت های بسیار بزرگ استان خوزستان در بخش های گوناگون افزود: بی شک با پرورش نیروی انسانی متعهد و متخصص می‌توان از منابع خدادادی این استان، ثروت خلق کرد که متاسفانه در این زمینه به خوبی عمل نشده است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد به دنبال بنگاه‌داری نیستیم گفت: معتقدیم سیکل معیوب زیان‌دهی دانشگاه با تکیه بر علم و دانش و ارتباط با صنایع از بین رفته و به حالت مثبت تبدیل می‌شود.

‌وی با اشاره به اینکه مسائل فناوری و نواوری ارتباط مستقیمی با صنایع دارند تصریح کرد: ارتباط میان دانشگاه و صنعت باید در هم آمیخته باشد و از این طریق به ثروت ملی کمک کرد اما هنوز این ارتباط به درستی شکل نگرفته است.

مشکینی به انجام پروژه های پژوهشی و انعقاد تفاهمنامه با شرکت‌های دانش بنیان و صنایع به ارزش ۲۲ هزار میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: از این میزان تاکنون حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی به برنامه پنج ساله تحول و تعالی دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: در این برنامه ۶۱۹ اقدام وجود دارد که ۱۶۷ مورد آن (معادل ۲۸ درصد) مربوط به نوآوری و فناوری است که پیش از این سابقه نداشته است.

معاون دانشگاه آزاد با اشاره به فعالیت ۴۰۰ مرکز دانشگاهی در سطح کشور و تدریس تمامی رشته‌های تحت پوشش وزارت علوم و بهداشت گفت: یکی از برنامه های بسیار مهم دانشگاه، ورود به مباحثی همچون سلامت و امنیت غذایی، انرژی و هوش مصنوعی است و در این خصوص برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت.

وی به طرح پویش دانشگاه آزاد (اشتغال همزمان با تحصیل) اشاره کرد و افزود: سال قبل ۳۹ هزار دانشجو در طرح پویش شرکت کردند که بسیار اثربخش بود به همین دلیل امسال به دنبال افزایش ۲۰ درصدی ثبت نام‌کنندگان در این طرح هسیم.

دانشگاه آزاد خوزستان نگاه ویژه ای به اقتصاد دانش بنیان دارد

رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در این آیین گفت: با توجه به نقش فناوری و نوآوری در پیشرفت و توسعه کشور، نگاه ویژه‌ای به اقتصاد دانش‌بنیان خواهیم داشت.

شهرام لک اظهار کرد: بحث آمایش سرزمینی، توزیع مناسب رشته‌ها بر اساس شهرها و اضافه شدن رشته‌های جدید در دستور کار ما قرار دارد و در این خصوص اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی ارتباط خوب و سازنده با صنایع مختلف استان را از دیگر برنامه های این دانشگاه دانست و افزود: تلاش خواهیم کرد با همفکری و استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای رشد و تعالی دانشگاه، گام‌های مثبتی برداریم. 

رییس جدید دانشگاه آزاد خوزستان گفت: یکی از ماموریت‌های مهم ما عملیاتی کردن طرح پنج ساله تحول دانشگاه آزاد است و باید در این راستا گام برداریم.

همچنین علی افروس رییس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: دانشگاه آزاد خوزستان در سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۳۰ نیروی مازاد داشت که این میزان معادل نیروهای چهار استان بود. با برنامه ریزی انجام شده تعداد نیروهای مازاد دانشگاه به ۲۸۴ نفر کاهش یافت.

وی با اشاره به زیان ۲۵ درصدی دانشگاه آزاد خوزستان در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: با اقداماتی صورت گرفته میزان زیاندهی دانشگاه به ۱۱ درصد کاهش یافت همچنین حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی، ۱۸۵ درصد رشد داشت.

رییس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به حضور بیش از ۷۳ هزار دانشجو در این مجموعه گفت: میزان درآمد غیرشهریه‌ای استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰۰ میلیارد ریال بود که این میزان به ۹۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش بیش از ۲ برابری مراکز رشد و نوآوری دانشگاه نسبت به سال ۱۴۰۰ افزود: در این بازه زمانی، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از ۴۰ به ۱۱۲ شرکت افزایش یافت همچنین اولین پردیس انرژی کشور در واحد علوم تحقیقات اهواز افتتاح و ۶۰ شرکت دانش‌بنیان در آن مستقر هستند.

افروس گفت: در سال تحصیلی جدید، برای اولین بار رشته پزشکی با ظرفیت ۳۰ دانشجو به دیگر رشته‌های دانشگاه اضافه می شود همچنین از سال آینده رشته داروسازی ایجاد خواهد شد.

وی به افزایش ۶ برابری درآمد پژوهشی دانشگاه آزاد استان اشاره کرد و گفت: در سه سال اخیر ۱۲ رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی ایجاد شده است.

بر اساس این گزارش علی افروس به مدت سه سال ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان را برعهده داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha