۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85605005
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ اردوی جهادی پزشکی در کردستان برگزار شد

۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبر: 85605005
۹ اردوی جهادی پزشکی در کردستان برگزار شد

سنندج- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: نیمه اول امسال ۹ اردوی جهادی در استان برگزار شد و بیش از ۲ هزار نفر خدمات رایگان درمانی دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، دکتر فریدون عبدالملکی روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس به اولین پیوند کلیه در استان اشاره کرد و دانشگاه علوم پزشکی کردستان را به عنوان بیست و دومین دانشگاه در این زمینه برشمرد.

وی یادآور شد: ادامه راه خدمت و جهاد به مردم استان در تمام عرصه های پزشکی با تمام قدرت و بیش از پیش ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: دستاورد های ارزشمند امروز ما ناشی از جان فشانی های شهدا در دوران دفاع مقدس است که فراموش شدنی نیست.

دکتر عبدالملکی ادامه داد: یادآوری جان فشانی های شهیدان و برگزاری چنین محفل های ارزشمندی، نقش مثبتی در زندگی ما خواهد شد و هرگز نباید فراموش کنیم که پیشرفت و موفقیت امروز خودمان را مدیون چه کسانی هستیم.

 فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان هم به بررسی اهمیت هفته دفاع مقدس و نقش تاریخی ملت ایران در این دوره پرداخت و گفت: نقش ما در یادآوری و تبیین این دوران برای نسل‌های آینده بسیار مهم و ضروری است.

سردار امان الله گشتاسبی به شرایط دشوار ایران در زمان جنگ اشاره کرد و افزود: زمانی که کشور با مشکلات اقتصادی و نظامی مواجه بود و نیروهای خارجی در کشور حضور داشتند، ایستادگی جوانان ما برای ماندگاری این انقلاب موجب پیروزی این نظام در مقابل کشوری شد که دارای هزاران قدرت و امکانات بود.

وی چرایی جنگ و دلایل حمله به ایران را مورد بررسی قرار داد و اضافه کرد: ایران در آن زمان یک کشور ضعیف و نوپا بود که مورد تهاجم قرار گرفت اما وحدت و همبستگی ملت در برابر دشمنان از همه اقوام و مذاهب در این جنگ موجب پیروزی کشورمان شد.

سردار گشتاسبی بر لزوم حفظ ارزش‌ها و یادآوری فداکاری‌های شهدا و رزمندگان تأکید کرد و گفت: باید از تاریخ دفاع مقدس درس بگیریم و آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

تجلیل از فعالان اردو های جهادی، خدمات بیمارستان تک تخصصی جراحی چشم و دندانپزشکی و همچنین اجرای زیبای زنده به همراه دف نوازی با موضوع مداحی پیامبر اکرم(ص) از دیگر بخش های این مراسم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha