برگزاری کارگاه‌های رایگان آموزشی و تشخیص زود هنگام سرطان کودکان در استان مرکزی

اراک - ایرنا - مدیرعامل موسسه خیریه حامی یار (حامی کودکان مبتلا به سرطان) استان مرکزی گفت: برگزاری کارگاه‌های رایگان آموزش، پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان کودکان، توسط ۲ فوق تخصص انکولوژی و ریه اطفال و تیم ۱۵ نفره مروجان آگاهی در سراسر استان مرکزی هدفگذاری شده است.

حامد صوفی روز دوشنبه در نخستین کارگاه آگاهی‌رسانی حوزه سرطان کودکان در شهرستان کمیجان، افرود: ماه سپتامبر، ماه آگاهی‌رسانی در خصوص سرطان کودکان است که در همین راستا، باید در راستای افزایش آگاهی به صورت ویژه پرداخته شود.

وی بیان کرد: قصد است کارگاه‌های آگاهی‌رسانی عمومی در کارخانه‌ها، شرکت‌ها، ارگان‌ها، نهادهای اجرایی، مدارس و تمام شهرستان‌ها و در دورافتاده‌ترین روستاهای استان‌های مرکزی به صورت رایگان برگزار شود تا در این حوزه، اطلاع رسانی گسترده‌ای صورت گیرد.

مدیرعامل موسسه خیریه حامی یار (حامی کودکان مبتلا به سرطان) استان مرکزی ادامه داد: در برنامه سال ۱۴۰۳ موسسه، این موضوع عنوان شده که بعد از یک دهه فعالیت و ارایه تمامی خدمات به کودکان مبتلا به سرطان، ضمن تاکید بر پایداری و ادامه ارایه این خدمات، قدم‌های موثرتری برداشته شود و کارگاه‌های آموزش، پیشگیری و تشخیص به هنگام بیماری سرطان را گسترش یابد.

صوفی با بیان اینکه قصد است تا در طول هر ماه، چندین کارگاه برگزار شود، گفت: در گام اول هدفگذاری شده تا کارگاه‌ها در سراسر استان مرکزی به صورت کامل پوشش داده شود و در گام بعدی، با توجه به اینکه بیشترین حجم مراجعات از استان لرستان است، این کارگاه‌ها در شهرستان‌ها و روستاهای این استان برگزار شود.

وی اظهار کرد: تمام کارگاه‌ها به صورت کاملا داوطلبانه است که به همت دکتر آتبین لطیفی، فوق تخصص خون و انکولوژی اطفال و دکتر اکبر زمانی فوق تخصص ریه اطفال که هر ۲ عضو هیات مدیره حامی‌یار نیز هستند و همچنین یک تیم ۱۵ نفره تحت عنوان مروجان آگاهی در حامی‌یار به صورت کاملا رایگان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی شده به زودی یک سمینار علمی و آموزشی با حضور خیریه‌ها، تشکل‌ها، مسئولین، دانشجویان و اساتید دانشگاهی از سراسر کشور در شهر اراک برگزار ‌شود.

وی عنوان کرد: تمایل همکاری در برگزاری این سیمنار با دانشگاه اراک وجود دارد و در این راستا مذاکراتی صورت گرفته که با استقبال همراه شد.

هم‌اکنون ۱۱۷ کودک در استان مرکزی، ۲۴ کودک در لرستان، سه کودک در همدان، یک کودک در قم و یک کودک هم در استان خوزستان تحت حمایت موسسه حامی‌یار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha