عضو شورا: اهواز غرق نخاله‌های ساختمانی است/ برکناری شهردار بررسی شود

اهواز- ایرنا- عضو شورای شهر اهواز با اشاره به چالش‌های این کلانشهر مبنی بر اجرا نشدن طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی، نبود انضباط مالی در زمینه مسائل شهرداری و همچنین غرق شدن شهر در نخاله‌های ساختمانی گفت: موضوع برکناری شهردار در فرصت باقی‌مانده از عمر این دوره شورا (شورای ششم) مجدد بررسی شود تا شهر از شرایط فعلی نجات پیدا کند. 

به گزارش ایرنا، سید محمد جواد رضوی دوشنبه در نطق اولیه یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر اهواز در سرسرای شورا بیان کرد: متاسفانه همچنان مشخص نیست که قرارداد و روند اجرایی پروژه قطار شهری اهواز در چه زمانی به سرانجام خواهد رسید.

وی گفت: اگر تا ۱۰ سال آینده نیز آقای امینی شهردار باشد باز هم شاهد تحول در اهواز نخواهیم بود.

رضوی ادامه داد: دولت سیزدهم اعتبارات خوبی در حوزه حق آلایندگی به اهواز اختصاص داد اما متاسفانه هیچ‌گزارشی از عملکرد شهرداری با دریافت این اعتبار به شورا ارائه نشد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: شهردار اهواز این توانمندی را داشت که شورا را از تحقیق و تفحص در خصوص عملکرد خود خارج کند و آن را به نهادی بی خاصیت تلقی کرده و ۲ سال است که پاسخگو نیست.

وی غرق شدن اهواز در نخاله‌ها، نبود انضباط مالی در هزینه های شهرداری ، اجرای نشدن طرح جمع آوری آب‌های سطحی را از جمله مشکلات گریبانگیر اهواز دانست و ادامه داد: امسال با توجه به شرایط موجود نیز همزمان با بارندگی ها، شهر با بحران آبگرفتگی روبه‌رو خواهد شد.

رضوی ادامه داد: شهرداری اهواز از توان و تجربه نیروهای کارآمد خود استفاده نمی‌کند و ۸۸ نفر نیروی مامور از دستگاه‌های دیگر جذب کرده است.

وی گفت: اخیرا ۸۳ نفر دیگر نیز نیازی به حضور آن‌ها در شهرداری نیست بدون دریافت مجوز از شورا و تعیین ردیف مالی جذب کرده است و قطعا این موارد به عنوان تذکر پیگرد قانونی خواهد شد.

عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: سه سال از عمر شورای ششم و مدیریت شهری می‌گذرد اگر قرار باشد امروز صادقانه در این خصوص سخن بگویم؛ بخاطر فعل و ترک فعل‌هایی که موجب عقب ماندگی در شهر شده از مردم طلب حلالیت دارم.

رضوی افزود: از آن روزی که وزیر کشور، اهواز را با طراوت خواند و زیرمجموعه ایشان تمام قد مدافع شهرداری شدند؛ ۲ سال می‌گذرد و متاسفانه هیچ اقدامی برای آبادانی شهر دیده نشده است.

به گزارش ایرنا، در سال سوم فعالیت شورای ششم شهر اهواز با ریاست محمد علی پورموسوی بارها موضوع برکناری شهردار اهواز مطرح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha