۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۰۴
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85322580
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرضیه دباغ، در راه ولایت و حفاظت از آرمان‌های انقلاب ثابت قدم بود

همدان- ایرنا- فرزند بانوی مجاهد انقلابی «مرضیه حدیدچی دباغ» گفت: افتخار می‌کنیم به زنانی که در دوران انقلاب و در طول هشت دفاع مقدس، ایستادند و در استمرا این نظام نقش موثری ایفا کردند و بانو دباغ نیز از جمله زنان بزرگ ایران است که در راه حفظ آرمان‌های انقلاب و دفاع از ولایت ثابت قدم و پرصلابت ایستاد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «حکیمه حدیدچی دباغ» شامگاه پنجشنبه در هشتمین یادواره ۴۲ زن شهید شهرستان ملایر اظهار کرد: مادرم دارای جسارت و شجاعت خاصی بود که باعث شد با نظر امام راحل و بزرگان همدان به عنوان فرمانده سپاه غرب کشور انتخاب شد.

وی با بیان اینکه ظهور و بروز این شجاعت و صلابت بانو جدیدچی در جامعه مشهود بود، افزود: مادر با رشادت خاصی در این راه قدم گذاشت و مبارزه کرد و در هشت سال دفاع مقدس از سرزمین‌مان دفاع کرد و بعد از آن هر کجا که لازم بود، به شایستگی مسئولیت‌های خود را انجام می‌داد.

حدیدچی دباغ با بیان اینکه مادرش تنها دختر خانواده و حافظ کل قرآن بود، بیان کرد: پدر مادری من تا زمانی که زندگی کرد، مستحبات را همچون واجبات می‌دانست و خانواده پدرم نیز بسیار مذهبی بودند و پدر و مادرم هر دو در شرایط مذهبی تربیت یافتند و هشت فرزند خود را نیز به همین شیوه پرورش دادند و معتقد بودند که باید آداب زندگی و معاشرت را به بهترین شکل ممکن فرا بگیریم.

دختر بانوی مبارز انقلابی ایران گفت: بانو حدیدچی دباغ یکی از شاگردان آیت‌الله سعیدی و آیت‌الله صالحی بود و در کسوت فرماندهی فرمانده، نقش مادری و همسری، همسری نمونه و وفادار بود و به عنوان یک هموطن به هر نحوی کمک حال مردم بود.

حدیدچی با اشاره به اینکه ما زندگی بسیار سختی داشتیم و در زمان ساواک سختی‌های زیادی متحمل شدیم، بیان کرد: کسی باورش نمی‌شود در آن زمان پرویز نفر دوم ساواک همراه با ۲۰ نفر به منزل ما آمده بودند و در سخت‌ترین شرایط قرار داشتیم و فقط خدا می‌داند چه سختی‌هایی بر ما گذشت.

مرضیه دباغ، در راه ولایت و حفاظت از آرمان‌های انقلاب ثابت قدم بود

«مرضیه حدیدچی دباغ»؛ شخصیتی بی‌نظیر در تمامی ابعاد است

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز با اشاره به وجود دو گفتمان شرقی و غربی در خصوص زن در دنیای امروز، اظهار کرد: زن ایرانی یک مسیر جدید و یک تابلوی دلنشین در برابر نه شرقی نه غربی به جهان نشان داد و ثابت کرد که هم سرشار از عاطفه و رحمت است و هم در میدان‌های بزرگ حماسه و شهادت حاضر می‌شود و می‌تواند مردانه‌ترین فتوحات را داشته باشد.

«سلمان اسماعیلی» گفت: زنان ایرانی نشان دادند که هم در ساحت مقدس خانواده می‌توانند یک خانواده متعادل را معرفی کنند که از دل آن هزاران مرد تاریخ‌ساز به دنیا معرفی شوند و هم می‌توانند در ساحت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در مردانه‌ترین قله دفاع، جان شیرین خود را برای آرمان‌هایشان به میدان آورند.

مرضیه دباغ، در راه ولایت و حفاظت از آرمان‌های انقلاب ثابت قدم بود

وی با بیان اینکه زن ایرانی یک زن خانه‌نشین و شهروند درجه دو و در حاشیه نیست، بلکه عمل‌گرا است، افزود: زنان مقاوم ایرانی از شخصیت‌های تراز اول زنان عالم همچون حضرت زهرا(س)، زینب کبری(س) و حضرت خدیجه(س) درس گرفته‌اند و به معنای واقعی کلمه معلم ثانی زنان عالم هستند.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به مقاومت و ایستادگی زنان فلسطین در مقابل جنایات رژِم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: این مقاومت و ایستادگی بانوان فلسطینی که دنیا را متحیر و متعجب کرده، برگرفته از الگوی مقاومتی همچون زنان ایرانی و زنان شهیده ایران است.

اسماعیلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنان بزرگی همچون «مرضیه حدیدچی دباغ» به عنوان شخصیتی بی‌نظیر در تمامی ابعاد یک بانوی کامل اسلامی، گفت: وی نه تنها در صحنه‌های دفاع از امام راحل و انقلاب و نقش‌آفرینی‌های بی‌نظیر و تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی داشت، حتی در خارج از مرزها نامی درخشان دارد.

مرضیه دباغ، در راه ولایت و حفاظت از آرمان‌های انقلاب ثابت قدم بود

به گفته او؛ بانو حدیدچی دباغ به حکم امام راحل بعد از پیروزی انقلاب فرمانده سپاه همدان شد و بعد از آن نیز سوابق ارزنده ایشان در خدمت به این نظام بر کسی پوشیده نیست.

معاون استاندار همدان وجود مادران، همسران و دختران شهدا را افتخاری بزرگ برای نظام انقلاب اسلامی و شهرستان ملایر برشمرد و تصریح کرد: ما امروز به وجود زنانی که در ساحت‌های مختلف در پیشبرد اهداف نظام و کشور تاثیرگذارند، افتخار می‌کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه زنان در عرصه‌های سیاسی می‌توانند پرقدرترین کانون‌های امیدآفرین برای همسران و فرزندان خود باشند، افزود: امروز دشمن در عملیات جنگ روانی، به دنبال ناامیدی مردم است و می‌خواهد مردم را از مشارکت در صحنه‌های سیاسی همچون انتخابات ناامید کند.

مرضیه دباغ، در راه ولایت و حفاظت از آرمان‌های انقلاب ثابت قدم بود

به گزارش ایرنا؛ هشتیمن یادواره زن شهید شهرستان ملایر عصر پنجشنبه با حضور مهمانی از کربلا برگزار شد و بانوان شهیدپرور ملایر میزبان پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha