«نتانیاهو» در باتلاق خونین لبنان گرفتار می‌شود/ غافلگیری بزرگ از یمن خواهد بود

تهران- ایرنا- «عبدالباری عطوان» تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به حملات وحشیانه هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان از آمادگی نیروهای حزب الله با حمایت مقاومت عراق و یمن برای مقابله با هر تحرک زمینی اشغالگران خبر داد و به گرفتار شدن «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در باتلاق خونین لبنان اشاره کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «عبدالباری عطوان» در مطلبی در روزنامه رای الیوم با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان آورده است: ارتش اسرائیل روز دوشنبه با جنگنده و پهپادهایش بیش از ۳۵۰ حمله انجام داد که به شهادت ۲۷۴ و زخمی شدن ۱۰۲۴ غیرنظامی منجر شد که بیشتر آنها را کودکان تشکیل می‌دهند. این ارقام با آمار روزهای اول حمله به غزه پس از عملیات طوفان الاقصی برابری می‌کند. نتانیاهو شکست خورده به دنبال جنگ تمام عیار به امید نابودی حزب الله در جنوب لبنان و بازگردانیدن شهرک نشینان فراری از موشکهای حزب الله لبنان است که شمار آنها تاکنون به ۲۰۰ هزار شهرک نشین می‌رسد و این آمار در صورتی که جنگ گسترش یابد، بیشتر هم خواهد شد.

وی نوشت: بعید نیست که این حملات گسترده هوایی به روستاها و شهرک ها در جنوب و شرق لبنان و پایگاه مردمی مقاومت اسلامی لبنان، مقدمه ای برای حمله زمینی با تانک‌ها و نفربرها و با پوشش هوایی جنگنده های شبح و اف۱۵ و اف ۱۶ مشابه آنچه در غزه پس از هفتم اکتبر رخ داد و شروع بمباران بیروت و فرودگاه آن و ضاحیه جنوبی همراه شود.

این تحلیلگر بیان کرد: دور کردن حزب الله و نیروهای رضوان از مرز به آن سوی رود لیطانی در جنوب لبنان با حملات هوایی میسر نمی‌شود و در صورت حمله زمینی نیز نیروهای حزب الله آماده هستند. علاوه بر آن، نیروهای حزب الله تنها نخواهند بود و مورد حمایت همه گروهها از یمن و عراق و چه بسا سوریه و ایران قرار خواهند گرفت. نیروهای حزب الله در حال حاضر در آمادگی کامل قرار دارند. حملات با موشک های «فادی ۱ و ۲» به صنایع نظامی اسرائیلی در شمال شهر حیفا برای دومین روز متوالی و شلیک ۳۵ موشک به شهر صفد و اهدافی در الجلیل سفلی، تاکیدی بر این است که حملات اسرائیل به روستاهای لبنانی آنها را نمی ترساند و آنها را به زانو درنخواهد آورد و آنها به خواسته های اسرائیلی برای عقب نشینی به شمال لیطانی و دور شدن از مرزها تن نخواهند داد.

عطوان آورده است: هنگامی که مقاومت اسلامی عراق پایگاه‌های دشمن را در جولان اشغالی هدف قرار دادند، این به مثابه تاکیدی بر این است که همه بازوهای مقاومت در عرصه میدان حاضرند و بر دامنه حملات نظامی خود در یاری مقاومت لبنان و غزه ادامه می دهند و غافلگیری بزرگ از یمن بزرگ خواهد بود که نه تنها با پهپاد بلکه با موشک بالستیک فراصوتی حمله خواهند کرد و حمله موشکی هفته گذشته که به قلب تل آویو اصابت کرد و همه سامانه های پدافندی اسرائیلی و آمریکایی در رهگیری آن ناکام ماند تنها مقدمه برای شلیک موشک‌هایی با سرجنگی صدها کیلوگرمی بود.

این تحلیلگر نوشت: اوضاع مقاومت اسلامی لبنان از حیث تجربه جنگی بالا که در جنگ سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ و جنگ سوریه در سال ۲۰۲۱ کسب کرده با مقاومت فلسطین کاملا متفاوت است به ویژه که توان پهپادی و موشکی و ۱۵۰ هزار موشک دارد که بیشتر آنها نقطه زن و سنگین هستند و خطوط امدادرسانی به آن هم باز است.

عطوان بیان کرد: پایگاه مردمی مقاومت لبنان قوی و یکپارچه است و وحدت ملی در لبنان در اوج خود قرار دارد و شایعات و هجمه های گمراه کننده تاثیری بر آن نگذاشته است. پیامک‌های ارسالی از سوی ارتش اسرائیل و درخواست خروج لبنانی‌ها از منازل خود به مناطق امن با پایداری و صلابت مردمی روبرو شده و آنها دور مقاومت لبنان جمع هستند.

وی تاکید کرد: یکی از تحلیلگران اسرائیلی هنگامی که پیش بینی کرد تل آویو مانند شهر سدیروت بزرگترین شهرک اطراف غزه موشکباران خواهد بود، راست گفت؛ با این تفاوت که موشکهای حزب الله بسیار قوی تر و دقیق تر هستند و توان ویرانگری آن در مقایسه با همتایانش در گردانهای قدس و القسام و المجاهدین بیشتر خواهد بود.

عطوان در پایان نوشت: نتانیاهو که در وعده شکست مقاومت فلسطین و حماس و بازگردانیدن اسیران با زور ناکام مانده است بار دیگر وعده بازگردانیدن شهرک نشینان صهیونیست به منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی را داد که این بار هم شکست خواهد خورد و در باتلاق خونین لبنان غرق خواهد شد و شکست سختی خواهد خورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha