۲۰ فضای ورزشی ایلام برای توسعه ورزش همگانی در اختیار مردم قرار دارد

ایلام - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با تاکید بر توسعه ورزش‌های همگانی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی به ویژه در بین نسل جوان، گفت: ۲۰ فضای ورزشی این استان برای توسعه ورزش همگانی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دارد.

"شهاب شهبازی" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه مراکز ورزشی استان به صورت روزانه و رایگان با همه ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد برای توسعه ورزش همگانی در اختیار مردم قرار دارد، اظهار کرد: این تعداد سالن و مکان ورزشی استان برای توسعه ورزش همگانی صبحگاهی و عصرگاهی با حضور مربیان مجرب در اختیار مردم استان قرار گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام در ادامه ابراز کرد: یکی از شاخص‌هایی که در راستای اعتلاء و ایجاد شور و نشاط اجتماعی به ویژه در بین نسل جوان در استان دنبال شده ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های ورزشی بوده است.

وی با بیان اینکه ۶۴ پروژه ورزشی در سطح استان با بیش از ۲ هزار میلیارد ریال بدهی به پیمانکاران وجود داشت، افزود: در طول سه سال گذشته با نگاه مجموعه کمیته برنامه‌ریزی و استاندار ایلام ۴۰ پروژه ورزشی در استان به بهره برداری رسید و بخش زیادی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شد و تا پایان سال هم تعداد دیگری از این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با اشاره برنامه‌ریزی برای افزایش مشارکت‌های اجتماعی در استان از طریق سازمان‌های مردم با حضور جوانان، ابراز کرد: تا سال ۱۴۰۰ حدود ۹۰ سازمان مردم نهاد در استان وجود داشت که این تعداد امروز به ۱۰۷ سازمان مردم‌نهاد افزایش یافته و در آخرین ارزیابی وزارت ورزش و جوانان، استان ایلام در این حوزه، رتبه برتر کشور را کسب کرده است.

شهبازی با اشاره به حمایت از طرح‌ها، ایده‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در حوزه جوانان، گفت: اعتبارات این اداره کل در حوزه جوانان حدود ۱۹ میلیارد ریال بوده که در سال گذشته این میزان از محل اعتبارات ابلاغی ورزش و جوانان به بیش از ۹۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی با بیان اینکه امروز خانه جوانان شهر ایلام به منظور فعالیت و مشارکت جوانان در فعالیت‌های مردمی و عام‌المنفعه، در اختیار تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد قرار گرفته است، افزود: ۲ خانه جوان شهرستان مهران و چرداول در حال ساخت است که انتظار می‌رود با اختصاص اعتبارات، این ۲ پروژه نیز تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام تصریح کرد: ۱۴ شبکه تخصصی حوزه جوانان به منظور هم‌افزایی فعالیت‌های تشکل‌های مردمی در استان راه‌اندازی شده و در حال حاضر نیز هفت مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در استان فعال هستند.

شهبازی با بیان اینکه هم اکنون ۳۷ هزار و ۸۰۰ نفر ورزشکار سازمان یافته در استان وجود دارد که ۴۰ درصد این تعداد را بانوان استان تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه ورزش همگانی و توسعه فعالیت‌های ورزشی در جامعه بیش از ۹۰ هزار نفر در حوزه سلامت، پیاده روی و کوهنوری خانوادگی فعال هستند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام با بیش از ۶۱۷ هزار نفر جمعیت دارای ۱۲ شهرستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha