چهار تُن سنگدان غیر بهداشتی مرغ در مشهد کشف شد

مشهد- ایرنا- رییس اداره نظارت و بازرسی جهادکشاورزی شهرستان مشهد گفت: بیش از چهار تن سنگدان بدون هویت و غیربهداشتی مرغ از یک واحد صنفی این شهرستان در حین انتقال غیر قانونی کشف و ضبط شد. 

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، سید علی اکبر نصری سرآسیا افزود: بازرسان اداره نظارت و بازرسی این مدیریت حین گشت زنی در شهرستان، این محموله را در حال انتقال با یک دستگاه خودرو فاقد مجوز مشاهده و توقیف کردند.

وی با اشاره به شرایط کاملا غیر بهداشتی انتقال این محموله در صندوق عقب خودرو اظهار کرد: این میزان سنگدان مرغ به صورت فله و غیر اصولی منجمد و به صورت غیربهداشتی نگهداری شده بود و همین شرایط موجب شده بود که ظاهر بعضی بسته ها دچار تغییر شود.

رییس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: با توجه به ممنوعیت استفاده سنگدان مرغ در گوشت چرخ‌کرده، در صورت مشاهده این کالا در واحدهای پروتئینی با متخلفان برخورد می شود چرا که برخی از این واحدها برای تهیه گوشت چرخ‌کرده، سنگدان مرغ را چرخ و با گوشت مخلوط می کنند.

نصری افزود: واحدهای پروتئینی حق تولید کالای گوشت چرخ‌کرده را در واحد صنفی با حجم زیاد و بیش از یک تا ۲ کیلوگرم ندارند و باید این قلم کالا صرفا در حضور و دید خریدار چرخ شود.

وی به شهروندان توصیه کرد که در هنگام خرید فراورده های خام دامی به برچسب مشخصات(تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی دقت کنند و هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فراورده های خام دامی شهرستان مشهد را از طریق سامانه ۱۲۴ به کارشناسان جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha