هشدار به اسرائیل؛ محور اصلی بازتاب سخنرانی پزشکیان در رسانه‌های چینی

تهران- ایرنا- رسانه‌های چینی نقل قولی از رئیس جمهوری ایران که رژیم صهیونیستی اسرائیل را در تلاش برای ایجاد جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه توصیف کرد، محور بازتاب‌های خود از نشست شب گذشته دکتر مسعود پزشکیان در نیویورک قرار دادند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، رسانه‌های چینی به نقل از رئیس جمهوری ایران که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، نوشتند: ایران، [رژیم] اسرائیل را متهم به تلاش برای ایجاد جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه کرد و درباره پیامدهای غیرقابل بازگشت این جنگ هشدار داد.

روزنامه صبح جنوب چین نوشت که دکتر پزشکیان در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم باعث بی‌ثباتی در خاورمیانه باشیم، زیرا پیامدهای آن غیرقابل بازگشت خواهد بود.

وی افزود: ما خواستار زندگی در صلح هستیم و نمی‌خواهیم وارد جنگ شویم، رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد این درگیری گسترده در منطقه است.

پزشکیان همچنین به جامعه جهانی برای سکوت در برابر «نسل‌کشی» رژیم صهیونیستی در غزه انتقاد کرد و خواستار حل‌وفصل بحران از طریق گفت‌وگو شد.

بر اساس گزارش رسانه های چینی، رئیس جمهوری ایران در پاسخ به سوالی درباره احتمال ورود تهران به درگیری میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله، گفت: ما از هر گروهی که از حقوق خود دفاع می‌کند، حمایت خواهیم کرد، اما از توضیحات بیشتر خودداری کرد.

این رسانه چینی یادآوری کرد: دکتر پزشکیان همچنین به ترور اسماعیل هنیه رهبر گروه حماس، اشاره کرد و وعده داد که ایران در «زمان و مکان مناسب» این اقدام را پاسخ خواهد داد.

رسانه های چینی ادعا کردند که سه مقام ارشد ایرانی در ماه اوت (شهریور) به رویترز گفتند که در ارتباط با ترور هنیه، تهران درگیر گفت‌وگوی گسترده با کشورهای غربی و ایالات متحده برای انتقام از رژیم صهیونیستی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha