تلاش‌ها برای تعیین تکلیف بلوک C معدن طبس ادامه دارد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: همه تلاش‌ها بر این است که امروز - سه شنبه - تکلیف بلوک C معدن معدنجو هم مشخص شود و اگر همین روند ادامه پیدا کند اتمام عملیات امداد و نجات را اعلام کنیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: تلاش‌ها برای تعیین تکلیف بلوک C معدن معدنجو طبس بی وقفه و مستمر ادامه دارد.

وی افزود: شاهد حادثه تلخی در معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو طبس بودیم که موجب جان باختن جمعی از کارگران عزیز و خدوم این شرکت شده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از شنبه شب (۳۱ شهریور) تاکنون نیروهای امدادی در محل حادثه معدن مستقر هستند و کار را به صورت شبانه‌روزی پیگیری می‌کنند.

وی گفت: این حادثه در ۲ بلوک B و C معدن رخ داده که تاکنون در بلوک B تخلیه کامل انجام شده است.

قناعت ادامه داد: در بلوک C هم که انفجار اصلی در آنجا بوده اکنون هشت گروه پنج نفره HSE از گروه‌های امداد و نجات مخصوص شرکت‌های زغال‌سنگ، مشغول کار هستند تا عملیات امداد و نجات را کامل کنند.

تلاش‌ها برای تعیین تکلیف بلوک C معدن طبس ادامه دارد

وی گفت: از عصر یکشنبه تا عصر دیروز به خاطر تراکم بالای گاز در تونل معدن، روند کار به کندی پیشرفت رفت و باید ایمنی کامل و آواربرداری انجام می‌شد.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: ۲۰ نفر در بلوک C محبوس شدند که تا ظهر دوشنبه پیکر ۶ کارگر به بیرون از معدن منتقل شد، ۱۳ کارگر دیگر در داخل معدن باقی مانده بودند که ساعاتی قبل پیکر ۲ کارگر دیگر از بلوک C به بیرون منتقل شد و اکنون ۱۱ کارگر همچنان محبوس هستند.

وی با تاکید بر اینکه عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد گفت: همه تلاش ما بر این است که امروز تکلیف بلوک C را هم مشخص کنیم و اگر همین روند ادامه پیدا کند اتمام عملیات امداد و نجات را اعلام کنیم.

قناعت از تلاش‌های گروه‌های امدادی، صدا و سیما و رسانه‌ها در انعکاس اخبار این حادثه قدردانی کرد و افزود: به خانواده‌های داغدار این مصیبت، تسلیت می‌گویم و ان شاءالله با پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد دیگر شاهد این حوادث تلخ در این منطقه و سایر مناطق معدنی کشور نباشیم.

تلاش‌ها برای تعیین تکلیف بلوک C معدن طبس ادامه دارد

حادثه انفجار در یکی از تونل‌های معدن شرکت معدنجو طبس حوالی ساعت ۲۱ شامگاه شنبه ۳۱ شهریور روی داد که تصاعد آنی گاز متان سبب شد کارگران در ۲ بلوک این معدن دچار حادثه و محبوس شوند.

با آغاز عملیات امدادی توسط تیم‌های تخصصی HSE معدن، ابتدا مصدومان و جان‌باختگان در بلوک B خارج شدند و بنابر اعلام مسئولان از روز یکشنبه تمرکز گروه امداد و نجات بر بلوک C گذاشته شد که با توجه به غلظت گاز متان در تونل‌ها عملیات امدادی برای سومین روز ادامه دارد.

هشت گروه پنج نفره HSE که در این زمینه آموزش دیده اند داخل معدن مشغول به کار هستند و طی روزهای اخیر وزیر کشور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون صنایع و معادن، رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در منطقه حادثه دیده حضور یافته‌اند.

بر اساس آخرین آمار اعلامی استانداری خراسان جنوبی، شمار جان‌باختگان حادثه معدن معدنجو طبس تا صبح سه شنبه سوم مهر به ۳۸ نفر رسید و ۱۱ نفر همچنان محبوس هستند همچنین این حادثه ۱۶ مصدوم داشت که از این تعداد ۱۰ نفر در بیمارستان تحت درمان هستند.

طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و بیشترین معادن زغال‌سنگ کشور را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha