۳۰۶ میلیارد تومان طرح کشاورزی در استان کرمانشاه آماده افتتاح است

کرمانشاه - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: به مناسبت هفته دولت، ۳۳ طرح مختلف در بخش کشاورزی استان با ۳۰۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آماده افتتاح است.

علی چاله‌چاله روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: این طرح ها شامل ۱۰ پروژه آب و خاک، چهار پروژه در حوزه امور عشایر، ۲ پروژه در بخش باغبانی و گلخانه، ۲ پروژه در حوزه تعاون روستایی، چهار پروژه در بخش دامی، یک پروژه مربوط به حوزه شرکت شهرک های کشاورزی، چهار پروژه در حوزه شیلات و آبزیان، چهار پروژه در بخش صنایع کشاورزی و ۲ پروژه در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی افزود: برای اجرای این طرح ها ۸۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خودیاری صاحبان پروژه ها، ۴۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبارات استانی، ۸۵ میلیارد تومان اعتبارات ملی و ۸۱ میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان نیز از تسهیلات بانکی استفاده شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اشتغال مستقیم ۷۱۳ نفر با اجرای این پروژه ها یادآور شد: اشتغال غیر مستقیم این پروژه ها نیز ۲ هزار و ۱۱۹ نفر است ضمن آنکه در مجموع سه هزار و ۷۱۵ خانوار از اجرای این پروژه ها بهره مند خواهند شد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در این استان همچنین چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

علاوه بر این در استان کرمانشاه ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در این استان سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می شود.

هفته اول شهریور هر سال به مناسبت شهادت محمدعلی رجایی (رئیس جمهوری) و حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر (نخست وزیر) ۲ دولت‌مرد بزرگ انقلاب اسلامی، هفته دولت نام گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha