معاون وزیر ورزش و جوانان: نگاه دولت چهاردهم به ورزش بانوان، حمایتی است

اهواز - ایرنا - معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان گفت: نگاه دولت چهاردهم به ورزش و به ویژه بخش بانوان نگاه حمایتی است.

به گزارش ایرنا مریم کاظمی پور روز سه شنبه در نشست با نواب رییس هیات های ورزشی خوزستان اظهار کرد: بانوان استان به لحاظ جمعیتی و مدال آوری نقش پررنگی در رخدادهای جهانی و آسیایی امسال داشته و امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی با بیان اینکه استان خوزستان در برگزاری طرح‌های ملی کمترین چالش را دارد افزود: امسال طرح ارتقای پایش و تندرستی به خوبی در بین کارکنان ادارات و همچنین عموم جامعه برگزار شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان به برگزاری کنگره زنان تاثیرگذار در سطح کشور اشاره کرد و گفت: این کنگره از سال گذشته آغاز و با شهادت رییس جمهور با وقفه مواجه شد؛ این کنگره در سال ۱۴۰۱ نیز برگزار شد ولی محور ورزش در آن وجود نداشت.

وی با بیان اینکه وزیر جدید ورزش،نگاه ویژه ای به ورزش بانوان دارد ادامه داد: سلامت اجتماع و همچنین در اختیار قرار دادن اماکن ورزشی به بانوان ۲ موضوع بسیار مهم و مورد تاکید وزارتخانه است.

کاظمی پور با اشاره به اینکه استعداد در خوزستان چند برابر کشور است گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان وجود دارد که باید با خلافیت و ایده های نو از آنها بهره برد.

وی اضافه کرد: از استانی با ظرفیت خوزستان انتظار می رود حداقل در رشته کشتی و قایقرانی بانوان، عضو تیم ملی داشته باشد و پررنگ‌تر ظاهر شود.

کاظمی پوربا اشاره به اینکه در المپیک و پاراالمپیک پاریس، تیم‌های بانوان ما که توسط مربیان زن اداره می‌شد نتیجه لازم را کسب کردند توضیح داد: در سه سال اخیر تمام تلاش خود را برای استفاده ار دانش فنی مربیان مرد انجام دادیم و نتیجه لازم حاصل شد.

وی تصریح کرد: ظرفیت فنی مربیان زن کمتر از مردان نیست و نتایج آنها در یکی، ۲ سال اخیر گویای این موضوع است لذا در استان ها به هیچ وجه اجازه استفاده از مربیان مرد برای تیم های بانوان وجود ندارد.

بر اساس این گزارش بیش از یکصد هزار خانم خوزستانی به طور سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha