۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۷
کد خبر: 85605934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید شمش فولادی در مراغه آغاز شد

۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۷
کد خبر: 85605934
تولید شمش فولادی در مراغه آغاز شد

مراغه- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه گفت: تولید شمش فولادی در تنها واحد فولادسازی این شهرستان پس از سال‌ها وقفه آغاز شد.

«محمد تقی‌پور» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحد دارای ۲ جفت کوره القایی ۲۰ تنی است که اکنون به دلیل محدودیت در تامین برق، تنها یک جفت آن کار می‌کند.

تولید شمش فولادی در مراغه آغاز شد
کوره القایی تنها واحد فولاسازی مراغه

به گفته وی ظرفیت اسمی این واحد فولادسازی ۳۰۰ هزار تن است اما در زمان حاضر به دلیل محدودیت‌های انرژی از جمله برق و آب، توان تولید ۵۱ هزار تن شمش فولادی را دارد.

وی اضافه کرد: در این واحد تولیدی که طی دهه ۱۳۸۰ شمسی تسهیلات ارزی نیز به آن اختصاص یافت، انواع شمش فولادی ساده کربنی و کم‌آلیاژی تولید می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه با بیان اینکه مواد اولیه این واحد تولیدی ضایعات آهن است، ادامه داد: در تلاش هستیم تا با تامین آب و برق مورد نیاز این واحد تولیدی، و رفع برخی دیگر از مشکلات آن از جمله کاربری زمین، آن را به مرحله تولید حداکثری برسانیم.

«تقی‌پور» با بیان اینکه این مجموعه تنها واحد تولیدی صنایع فولادی مراغه در زمان حاضر به شمار می‌رود، افزود: ۲ مورد جواز تاسیس نیز در حوزه صنایع فولادی شامل نورد گرم و فرآوری ضایعات آهن صادر شده است که اکنون در حال احداث هستند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مشکلات تنها واحد فولادسازی این شهرستان در سایه پیگیری مسئولان محلی و استانی رفع شده و این واحد تولیدی طی دهه فجر امسال به صورت رسمی افتتاح شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه این را هم بیان کرد: اکنون این واحد تولیدی طی ۲ شیفت کاری در حال تولید شمش فولادی است و در هر شیفت حداقل ۵۰ نفر به صورت مستقیم کار می‌کنند.

به گفته وی واحدهای فولادسازی برای افزایش بهره‌وری باید در سه شیفت و بدون وقفه کار کنند و در صورت رفع موانع، این واحد تولیدی هم در سه شیفت کاری فعالیت کرده و نسبت به جذب نیرو برای شیفت سوم اقدام می‌کند.

به گزارش ایرنا طی روزهای اخیر «مرتضی مینویی» معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه هم از این واحد تولیدی بازدید، و مشکلات آن را از نزدیک بررسی کرد.

تولید شمش فولادی در مراغه آغاز شد
بازدید فرماندار از تنها واحد فولادسازی مراغه

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha