کارشناس عراقی: چند روز آینده نقطه عطفی در درگیری مقاومت با رژیم صهیونیستی خواهد بود

تهران - ایرنا - کارشناس عراقی مسائل سیاسی و امنیتی، چند روز آینده را نقطه عطفی در درگیری مقاومت با رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «علی الموسوی» کارشناس مسائل امنیتی و سیاسی عراق در گفت و گو با پایگاه خبری العربی الجدید اظهار داشت: در صورت حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان، مقاومت عراق وارد خط رویارویی زمینی با رژیم اشغالگر اسرائیل خواهد شد.

وی ورود گروه های مقاومت عراق به خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی در محور لبنان را یک دستاورد دانست و افزود: وضعیت جنوب لبنان با غزه متفاوت است زیرا موقعیت جغرافیایی غزه مانع از قرار گرفتن گروه های مسلح مقاومت عراق در آن و یا هرگونه تحرک مسلحانه [علیه رژیم صهیونیستی] در منطقه می شود.

این کارشناس عراقی افزود: اما در مورد لبنان وضعیت برای گروه های مسلح عراقی که سال ها در سوریه حضور داشته اند فرق دارد و در صورت حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان، این گروه ها ناگزیر به ورود به خط رویارویی زمینی [با ارتش رژیم صهیونیستی] خواهند شد.

وی با بیان اینکه ما از تعداد زیادی از عناصر (نیروها) سخن می گوییم، افزود: بنابراین، انبارهای مهمات این گروههای موجود در عراق با سرعت زیادی از طریق سوریه [به خط مقدم نبرد با دشمن صهیونیستی] راه پیدا می کنند.

الموسوی بیان کرد که این سناریو به معنای شعله ور شدن منطقه است و هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به عراق به معنای گسترش دامنه رویارویی است و ممکن است عراق را نیز وادار به پاسخ کند.

وی افزود که چند روز آینده ممکن است نقطه عطفی در درگیری مقاومت با رژیم اشغالگر اسرائیل باشد.

پایگاه خبری «العربی الجدید» امروز سه شنبه گزارش داد: گروه های مقاومت عراق موافقت کردند که در صورت هرگونه حمله زمینی احتمالی ارتش رژیم اسرائیل به جنوب لبنان، بصورت مستقیم برای حمایت از حزب الله لبنان وارد جنگ شوند.

بنا به گزارش العربی الجدید، این توافق در اشاره ضمنی به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه، از گسترش دامنه رویارویی با کشورهایی سخن گفت که از رژیم صهیونیستی در تجاوز به لبنان حمایت می‌کنند.

دوشنبه شب نیز ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعیان عراق نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به لبنان همبستگی خود را با این کشور و حزب‌الله لبنان اعلام کرد.

از زمان آغاز تجاوزات رژیم صهیوینستی علیه مردم مظلوم غزه، گروههای «مقاومت اسلامی عراق» افزون بر حملات موشکی و پهپادی به اهداف صهیونیستی در داخل سرزمین های اشغالی، پایگاههای آمریکایی در سوریه و عراق را نیز در پاسخ به حمایت آشکار واشنگتن از جنایات رژیم اسرائیل در فلسطین و لبنان هدف قرار داده اند.

مقاومت عراق در چندین ماه گذشته بارها در حمایت از مردم غزه، مواضع صهیونیست‌ها در سرزمین های اشغالی را با پهپاد و موشک مورد هدف قرار داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha