صدور پروانه صید در رودخانه‌های چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از آغاز صدور پراونه صید در رودخانه‌های استان و همچنین تالاب بین‌المللی چغاخور خبر داد و گفت: صدور پراونه صید با قلاب و تور پس از وقفه ۲ ساله امسال آغاز شد.

بختیار طاهری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: متقاضیان با توجه به قوانین و مقررات صید تا پایان دی‌ماه می‌توانند اقدام به دریافت پروانه کنند.

وی با اشاره به اینکه صدور پروانه در رودخانه‌های خارج از محدوده مناطق حفاظت‌شده به صورت صید با قلاب و تور صادر می‌شود گفت: پروانه صید با قلاب یک ماهه و تور ۲ ماهه است و افراد می‌توانند بعد از اتمام پروانه صادر شده برای تمدید به اداره کل حفاظت محیط استان و شهرستان مراجعه کنند.

به گفته وی، در سال‌های گذشته پروانه صیدماهی در استان از ۱۵ خردادماه آغاز و تا ۳۰ بهمن‌ماه ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه میزان مجاز صید به ازای هر پروانه قید شده، گفت: به ازای هر واحد ابزار مجاز صید مانند چوب و چرخ، چوب ماهیگیری و سایر تجهیزات یک پروانه به نام صیاد صادر می‌شود.

طاهری افزود: صید در رودخانه‌های حفاظت‌شده و تالاب گندمان با این پروانه ممنوع است و ماهیگیری در قسمت‌های که از طرف شرکت آب منطقه‌ای نیز ممنوع اعلام شده مجاز نیست.

متخلفان شکار و صید غیرمجاز در شهرستان کوهرنگ دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری از دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز پرنده و صید غیرمجاز در کوهرنگ خبر داد و گفت: در عملیات گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان در منطقه صمصامی موفق به دستگیری متخلفان صید ماهی شدند.

به گفته طاهری، از این متخلفان تعداد ۲۰ قطعه ماهی کپور ویک قطعه قزل‌آلا کشف و ضبط شد.

وی گفت: در یک عملیات دیگر ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کوهرنگ با هوشیاری و دقت لازم، اقدام به کشف و ضبط یک قبضه سلاح دو لول، تعدادی فشنگ و تعداد ۱۱ قطعه کبک شکار شده از متخلفان شدند.

طاهری افزود: متخلفان برای طی مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۳۴ گونه ماهی در استان شناسایی شده که تعداد زیادی از آنها از خانواده کپورماهیان و تعدادی نیز بومی و اندمیک استان است.

دوستداران محیط‌زیست استان درصورتی که مواردی از شکار و صید غیرمجاز را مشاهده کردند، از طریق سامانه ۱۵۴۰ و یا شماره تلفن‌ ۳۲۲۲۳۵۷۲ یا نزدیکترین پاسگاه و اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا برخورد جدی با متخلفان انجام شود.

۱۵ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری جز مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان قرار دارد و علاوه بر آن ذخیره‌گاه جهانی زیست‌کره تنگ صیاد- سبزکوه با داشتن حدود یک سوم مساحت استان و بخشی از شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، اردل، لردگان، خانمیرزا، کیار و کوهرنگ را دربرگرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha