زیرساخت های سامانه موقعیت یاب اورژانس همدان فراهم شد

همدان- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همه زیرساخت های مورد نیاز برای راه اندازی سامانه موقعیت یاب اورژانس فراهم شده است و منتظر دریافت مجوز و دسترسی توسط وزارت ارتباطات هستیم.

محمدرضا شکوهی روز سه شنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: افرادی که با تلفن ثابت منزل مسکونی برای دریافت خدمات با مرکز اورژانس پیش بیمارستانی تماس برقرار می کنند موقعیت و آدرس آنها مشخص است و مشکلی در شناسایی موقعیت آنها و امداد رسانی به وجود نمی آید.

وی اضافه کرد: بیشترین مشکل مربوط به افرادی است که در جاده های برون شهری دچار سانحه شدند و در بیشتر مواقع به علت ناآشنایی به مسیر نمی توانند آدرس دقیقی به کاربر اورژانس بدهند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان مثال زد: برای نمونه در آزاد راه همدان - ساوه سه ایستگاه اورژانس وجود دارد و به دنبال بروز تصادف فرد سانحه دیده یا اطرافیان او نمی دانند در کدام قسمت از آزاد راه حضور دارند.

شکوهی ادامه داد: با توجه به اینکه فرد مصدوم نمی تواند آدرس دقیقی از محل بروز حادثه برای حضور تیم اورژانس ارائه دهد، امداد رسانی نیز گاهی مواقع با خلل مواجه می شود.

وی گفت: بنابراین ایجاد زیرساخت هایی برای دسترسی به موقعیت دقیق افرادی که با استفاده از تلفن همراه به مرکز ۱۱۵ اورژانس تماس می گیرند از مدت ها پیش شروع شد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: وضعیت سامانه موقعیت یاب اورژانس چندی پیش مورد بررسی قرار گرفت که به علت وجود یکسری خطاها در ارائه دقیق موقعیت مکانی افراد، راه اندازی نشد.

شکوهی افزود: پس از رفع خطاها و ارائه تاییدیه از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این سامانه راه انداز می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha