۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85606225
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت پارک و فضای سبز در شهر زنجان به بهره برداری رسید

زنجان - ایرنا - هفت پارک و فضای سبز در شهر زنجان با اعتباری بالغ بر حدود ۳۵۰ میلیارد ریال روز سه شنبه همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از مسوولان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار زنجان امروز در آیین بهره برداری از این پارک ها در جمع خبرنگاران، افزود: در دوره اخیر مدیریت شهری ۳۰ پارک و فضای سبز به شهر زنجان اضافه شد.

وی با بیان اینکه این تعداد پارک در مجموع نزدیک به ۵۰ هکتار است، اضافه کرد: امروز ۶ پارک و یک قطعه فضای سبز با عنوان "طلوع" به بهره برداری رسید.

این مسوول ادامه داد: عملیات اجرایی این طرحها از اواخر سال گذشته آغاز شده بود که امسال با نصب تجهیزات تکمیل و افتتاح شد.

وی با بیان اینکه در کنار این اقدامات،طرح های دیگری نظیر بوستان شهر با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال احداث است، اضافه کرد: روند عملیات اجرایی این بوستان با تجدید قرارداد شتاب بیشتری خواهد گرفت.

شهردار زنجان با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم شهرداری مهار فاضلاب در حاشیه زنجانرود است، ابراز امیدواری کرد:ساحل سازی زنجانرود نیز سال آینده آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجموعه فضای سبز شهر زنجان در ۲ سال گذشته رشد چشمگیری داشته است، اظهار داشت: سرانه فضای سبز شهر زنجان در سال ۱۴۰۱ از ۱۴.۲ متر مربع به ۱۵.۸ دهم متر مربع رسیده است.

هفت پارک و فضای سبز در شهر زنجان به بهره برداری رسید

این مسوول با تاکید بر اینکه این میزان سرانه فضای سبز، عدد قابل قبولی برای شهر زنجان است، گفت: بر این اساس شهر زنجان جزو سرانه های بالا از نظر فضای سبز در کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری، احداث و افتتاح پارک را در مناطق مختلف شهری مورد توجه قرار داده است، گفت: این مساله مهم در مناطق شهری به صورت متوازن دیده شده است.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه در این خصوص اولوبت بندی خاصی برای شهر نداریم، گفت: تلاش کرده ایم انجام چنین اقدام مهمی در نقاط محروم شهر بیشتر لحاظ شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت احداث پارک خبرنگار، گفت: این پروژه برعهده شهرداری نبوده و متولی آن اداره کل راه و شهرسازی است که طبق توافق صورت گرفته قرار شد شهرداری زنجان در قبال دریافت زمین کار احداث پارک را انجام دهد.

فیروزفر گفت: با توجه به اینکه در تحویل زمین ها تاخیر شد ما مجددا از اداره کل راه و شهرسازی درخواست کردیم که کار احداث این پارک را برعهده بگیرد.

هدفگذاری احداث پارک و فضای سبز شهری در شهرک های اقماری زنجان

رییس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این آیین بهره برداری با بیان اینکه احداث پارک و فضای سبز شهری در شهرک های اقماری زنجان هدفگذاری شده است، افزود:به این موضوع به ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار توجه شده است.

منصور مرادلو با بیان اینکه برای افزایش شمار پارک ها و فضای سبز شهری در مدت سه سال گذشته اقدام شده است، گفت: این پروژه ها بیشتر در حاشیه شهر لحاظ شده است.

این مسوول ابراز امیدواری کرد: طرح بوستان شهر نیز در زمینی به مساحت هفت هکتار اجرا شده که طی ماه های آینده تکمیل می شود و در اختیار شهروندان منطقه "بی سیم" قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: این موضوع نشان می دهد گام های بسیاری خوبی از سوی شورا و شهرداری برای تکمیل سرانه فضای سبز شهری انجام گرفته و اعتبارات لازم در این زمینه هزینه شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: هم اکنون در مناطقی نظیر شهرک پونک به لحاظ فضای سبز مشکلاتی وجود دارد، هرچند در منطقه گلشهر در این زمینه تلاش های خوبی از سوی شهرداری زنجان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه باید کاربری فضای سبز شهری در شهرک های اقماری در حال احداث دیده شود، گفت: با پیگیری حوزه معاونت شهرسازی و عمرانی مناطق شهرداری درخواست های مردمی در این زمینه مد نظر قرار گرفته است.

این مسوول خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی ها تلاش می شود تا پایان دوره ششم شورا شمار زمین های بازی، ورزشی و زمین های بازی کودکان افزایش یابد که احترام به گروه های هدف است.

مرادولو، یکی از رویکردهای مهم شورای ششم را کاهش کاشت چمن عنوان کرد و گفت: این رویکرد صرفه جویی ۲۵ درصدی در مصرف آب و همچنین نیروی انسانی را به دنبال داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha