۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۰
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85606428
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روسیه: حملات اسرائیل به لبنان را به شدت محکوم می‌کنیم

مسکو- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو حملات نظامی گسترده اسرائیل علیه لبنان را به شدت محکوم می‌کند، توقف فوری این اقدامات را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای رسمی افزود: روسیه بر موضع اصولی خود در مورد غیرقابل قبول بودن حملات بی‌رویه که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند، تأکید می‌کند.
وی با ابراز نگرانی عمیق از وخامت شدید اوضاع در لبنان اظهار داشت: قبل از اینکه وضعیت کاملاً از کنترل خارج شود، نیاز فوری به توقف مارپیچ خشونت وجود دارد.
این دیپلمات روس تصریح کرد: حملات بی رویه اسرائیل به مناطق مسکونی به بهانه اینکه در آنجا سلاح نگهداری می شود، منجر به تلفات گسترده غیرنظامیان و تخریب قابل توجه زیرساخت های غیرنظامی شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت:‌ ما خواستار توقف فوری خصومت‌ها، جلوگیری از خون‌ریزی بیشتر و ایجاد شرایطی برای حرکت به سوی یک راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک هستیم.
زاخارووا اظهار داشت: هر کاری که ممکن است باید صورت گیرد تا از فرو رفتن خاورمیانه در یک درگیری مسلحانه تمام عیار جلوگیری شود، چرا که پیامدهای ویرانگر این درگیری ناگزیر بر همه - چه در منطقه و چه فراتر از آن- تأثیر خواهد گذاشت.
وی ادامه داد: ما آماده هماهنگی با شرکای بین المللی و منطقه ای برای جلوگیری از چنین سناریوی فاجعه باری هستیم.
در این بیانیه به استناد گزارش وزارت بهداشت لبنان آمده است: پس از حمله ۲۳ سپتامبر هواپیماهای نظامی اسرائیل (دوم مهرماه ۱۴۰۳)، تعداد جانباختگان در این حملات از ۴۹۲ نفر گذشت که در میان این افراد، بیش از ۹۰ زن و کودک دیده می‌شوند. تعداد مجروحان این حملات نیز بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر اعلام شده است.
بر این اساس، صبح سه‌شنبه ۲۴ سپتامبر (سوم مهرماه ۱۴۰۳) نیز پس از یک حمله دیگر توسط هواپیماهای نظامی اسرائیل در دره بقاع، همه اعضای یک خانواده ۱۰ نفری کشته شدند.
بنا بر این گزارش، پیش از این، در ۲۰ سپتامبر، بیش از ۵۰ نفر در نتیجه عملیات اسرائیل در قالب یک حمله هوایی به منطقه پرجمعیت بیروت جان باختند.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه بر توجه شهروندان این کشور به توصیه‌های قبلی در زمینه خودداری از سفر به لبنان تأکید کرد.
وی افزود: شهروندان روس که هم‌اکنون در لبنان هستند، باید احتیاط زیادی داشته باشند و دستورالعمل‌های مقامات محلی را رعایت کنند. افرادی که مایل به خروج از لبنان هستند، می‌توانند از طریق فرودگاه بین‌المللی بیروت که همچنان عملیاتی است،‌پروازهای تجاری داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha