حزب‌الله با گرفتن تلفات بیشتر از اسرائیل و آواره‌سازی شهرک‌نشینان به توازن قوا دست می‌یابد

تهران-ایرنا- کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد حزب‌الله در مواجهه با رژیم صهیونیستی گفت:اگر حزب‌الله لبنان به منظور تلفات بیشتر از اسرائیلی‌ها و البته آواره‌سازی شهرک نشینان آنها اقدام کند می‌توان توازن قوا را در صحنه‌ درگیری میان این دو طرف شاهد بود.

علی عبدی کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص افزایش سطح تنش و درگیری میان حزب الله لبنان و رژیم اسرائیل و آینده این مساله، اظهارداشت: این مسئله بستگی به واکنش طرف مقابل دارد، اسرائیل پس از ماجرای پیجرها در لبنان سطح درگیری را افزایش داده و وارد درگیری مستقیم با حزب‌الله به بهانه آزادسازی شمال لبنان شده است.

وی گفت: رژیم اسرائیل در سطح راهبردی رویکرد خود را تغییر داده و حزب الله کماکان مناطق نظامی را مورد اصابت قرار میدهد و کاری به شهرک نشین‌ها و مناطق شهری ندارد و به نوعی در راستای افزایش آواره‌سازی صهیونیست‌ها اقدامی انجام نمیدهد.

عبدی افزود: بنابراین حزب‌الله لبنان نیاز دارد تغییری را در راهبرد خود در مقابله با رژیم صهیونیستی اتخاذ کند. حزب الله در حال حاضر باید به این مرحله رسیده باشد. مسیر فعلی راهبرد مناسبی در راستای کاهش تنش با غزه است اما، امروز بحث دیگر بحث غزه نیست بلکه هدف اسرائیل خود لبنان و خارج کردن شمالِ این کشور از اختیار حزب الله و راندن آنها به مناطق دیگری از لبنان است.

این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی با اشاره به مساله افزایش تعداد موشک‌های شلیک شده و حجم حملات به رژیم صهیونیستی گفت: تا زمانیکه حزب‌الله لبنان نسبت به افزایش فشار بر شهروندان و شهرک نشینان رژیم صهیونیستی اقدامی انجام ندهد، فشار زیادی به اسرائیل وارد نخواهد شد.

وی بیان کرد: اگر حزب‌الله لبنان به منظور تلفات بیشتر از اسرائیلی‌ها و البته آواره‌سازی شهرک نشینان آنها اقدام کند می‌توان توازن قوا را در صحنه‌ تنش میان این دو شاهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha