نیکزاد: رئیس جمهور پیام‌آور دیدگاه چندجانبه‌گرایی ایران در سازمان ملل باشد

تهران - ایرنا - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور پیام آور دیدگاه چندجانبه‌گرایی ایران در سازمان ملل متحد باشد.

به گزارش ایرنا، علی نیکزاد روز سه شنبه سوم شهریور ۱۴۰۳ افزود: سفر رئیس جمهور به نیویورک از دو بعد دارای اهمیت است، اول اینکه با توجه به تحولات کنونی منطقه و مواضعی که دکتر پزشکیان شب گذشته(دوشنبه) در سازمان ملل اتخاد کردند و به خصوص سخنرانی امشب(سه شنبه) از اهمیت فوق العاده‌ای برخودار خواهد بود و نگاه و دید جمهوری اسلامی ایران نسبت به تحولات منطقه و به ویژه مسئله نگاه به مقاومت و غزه و تحولات لبنان تعیین کننده خواهد بود.

وی اظهار داشت: رئیس جمهور در این سفر دیدگاه‌های ایران با توجه به تحولات رخ داده در محیط بین‌المللی - خروج از عرصه یک جانبه‌گرایی و ورود به عرصه چند جانبه‌گرایی - را مطرح خواهد کرد. انتظار می‌رود که رئیس جمهور پیام آور این تحول باشند و دیدگاه ایران را نسبت به چندجانبه‌گرایی مطرح کنند.

نیکزاد خاطر نشان کرد: در خصوص موضوع مذاکره ایران با آمریکا نکته مهم در این خصوص این است که مذاکره با آمریکایی‌ها صرفا در چهارچوب هسته‌ای مورد قبول است البته ما مطالبه‌گر هستیم چراکه در مسئله برجام چک برگشتی داریم و باید دید که در صورت شروع مذاکرات، آمریکایی‌ها چقدر آمادگی برای تأمین ملاحظات ما را دارند که در این خصوص بعید می‌دانم اتفاقی بیفتد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مذاکراتی که آمریکایی‌ها دنبال می‌کنند شامل مذاکرات پیرامون مسائل موشکی، منطقه‌ای و حتی حقوق بشری است اما با توجه به نوع نگاه آمریکایی‌ها به تحولات غزه و حمایت یک جانبه از اسرائیل در کشتار مردم غزه و حمله اخیر به لبنان و کشتار مردم لبنان، این موضوع پذیرفتنی نیست و به صلاح ایران نخواهد بود، بنابراین باید دقت شود تا در تله آمریکایی‌ها نیفتیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha