کارگروه ویژه بررسی حادثه معدن طبس با مشارکت کمیسیون اجتماعی مجلس تشکیل شد

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کارگروه ویژه بررسی حادثه معدن زغال‌سنگ طبس با مشارکت کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

به گزارش ایرنا، ولی داداشی روز سه شنبه سوم مهر ۱۴۰۳ افزود: جلسه فوق‌العاده این کمیسیون با حضور وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی ابعاد حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ طبس تشکیل شد.

در پایان این جلسه به دلیل اهمیت موضوع و بزرگی ابعاد آن مقرر شد کمیته یا کارگروه ویژه‌ای متشکل از نمایندگان کمیسیون و مدیران و بازرسان وزارت کار برای بررسی ابعاد این حادثه تشکیل و برای بررسی جزئیات به محل حادثه اعزام شوند.

به گزارش ایرنا، حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ بدلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه ۶۹ کارگر در بلوک C و B این معدن مشغول کار بودند.

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری بصورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری بصورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.

اکنون ۴۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند و تاکنون در این حادثه ۳۸ نفر جان باختند و ۱۷ مصدوم هم با تلاش تیم‌های تخصصی امدادی نجات یافتند و بدلیل محبوس بودن ۱۱ نفر دیگر احتمال افزایش تعداد جان باختگان وجود دارد.

طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند واقع است و بیشترین معادن زغال سنگ کشور را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha