پیام تسلیت آیت الله مکارم شیرازی در پی حادثه معدن زغال سنگ طبس

قم - ایرنا- آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با صدور پیامی،‌ حادثه تلخ معدن زغال سنگ که به جان باختن گروهی از کارگران شد،‌ را تسلیت گفت.

دراین پیام که روز چهارشنبه نسخه‌ای از آن دراختیار ایرنا قرار گرفت، آمده‌است: خبر جان باختن تعداد زیادی از هموطنان و کارگران عزیز در حادثۀ معدن طبس شدیداً موجب تألم گردید.

پیام حاکیست:‌ کسانی که برای تأمین زندگی کوچک خود و پیشرفت کشور عزیزمان قدم به چنین مشاغل سخت و طاقت‌فرسا و مخاطره انگیزی می‌گذارند قطعاً نزد خداوند متعال مأجورند و إن شاءالله عنایات الهی شامل حالشان خواهد بود.

در بخش دیگری از پیام آیت الله مکارم شیرازی آمده‌است:‌ لازم است مسئولین محترم به حال آسیب دیدگان این حادثه رسیدگی فوری نموده و در صورت اثبات کوتاهی، با مقصرین آن برخورد قاطع نموده و جهت پیشگیری از این حوادث تدبیرات لازم را بیندیشند.

پیام حاکیست:‌ همچنین رسیدگی به احوال خانواده جان‌باختگان و درنظر گرفتن کمک شایسته برای شأن و تسکین آلام آنان لازم است. در پایان این ضایعه را به عموم مردم خراسان و خصوصاً به خانواده و بازماندگان این عزیزان تسلیت گفته و مغفرت و رحمت الهی برای جانباختگان و صبر و اجر برای بازماندگان و شفای مصدومان را از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

به گزارش ایرنا ،‌حادثه انفجار معدن حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌ شب ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ به دلیل تصاعد آنی گاز متان در معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو روی داد که ۲ بلوک B و C تحت تاثیر قرار گرفتند و تعدادی از نیروها دچار حادثه و محبوس شدند.

با توجه به غلظت گاز متان در تونل‌ها عملیات آواربرداری، تخلیه گاز، خارج کردن مصدومان و جان‌باختگان مرحله به مرحله پیش رفت و ابتدا از بلوک B شروع شد سپس امدادرسانی از روز یکشنبه در بلوک C که به گفته مسئولان، کانون اصلی انفجار بود، ادامه یافت.

۱۰ پیکر در بلوک C معدن باقی مانده بود که با تلاش امدادگران از شب گذشته تا بامداد امروز تمامی آنها به خارج از معدن منتقل شدند و تعداد جانباختگان این حادثه ۴۹ نفر اعلام شد.

حادثه انفجار معدن طبس ۱۶ مصدوم داشت که از این تعداد ۱۰ نفر تحت درمان هستند.

بلافاصله بعد از وقوع حادثه وزیر کشور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون صنایع و معادن، رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در منطقه حادثه دیده حضور یافته‌اند.

طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و بیشترین معادن زغال سنگ کشور را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha