۳ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۲۷
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85606728
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین نکوداشت شاعر پیشکسوت چهارمحال و بختیاری برگزار شد

شهرکرد- ایرنا- آیین تجلیل و نکوداشت مرادعلی توکلی زانیانی از شاعران پیشکسوت چهارمحال و بختیاری شامگاه سه‌شنبه با حضور جمعی از مسوولان و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مرادعلی توکلی زانیانی متولد ۱۳۲۰ و بازنشسته آموزش و پرورش است از او که سرایش شعر را در جوانی آغاز کرده، تاکنون‌ مجموعه‌های شعر به نام‌های «غم و عشق»، «دیروقتی‌ست که دنبال خود می‌گردم»، «بغض‌های ترک خورده»، «حرف من نیمه تمام است» و «غزل برای تو گفتم» به چاپ رسیده است.

«شب‌های بی‌فروغ» به عنوان ششمین مجموعه این شاعر پیشکسوت در آیین تجلیل و نکوداشت وی، رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در این آیین اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره‌کل نکوداشت مفاخر و مشاهیر فرهنگی استان است و در همین راستا برنامه‌های متعددی در استان اجرا شده است.

پیام احمدی افزود: نکوداشت بزرگان فرهنگ و هنر دستاوردهای متعددی به همراه دارد که از جمله آن می‌توان به الگوسازی برای نسل جوان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال ۸۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در استان اجرا شده است، تصریح کرد: برخی از این برنامه‌ها پی از وقفه چند ساله در استان از سر گرفته شد که نمونه آن را می‌توان به جشنواره منطقه‌ای شاهنامه خوانی اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با نکوداشت مقام مرادعلی توکلی رامیانی از شاه آن پیشکسوت استان، یادآور شد: باید تا می‌توان مقام مفاخر استان را گرامی داشت و در دوران حیات این بزرگان آن ها را تجلیل کرد.

دگردیسی وجه غالب اشعار مرادعلی توکلی زانیانی

یک پژوهشگر ادبی نیز در این آیین اظهار داشت: مرادعلی توکلی از جمله شاعرانی است که در مقایسه با هم سالان خود سیر تحولاتی عمیقی در شعر خود داشته است.

مهرپویا صفار افزود: اولین کتاب شعر مرادعلی زانیانی با عنوان غم و عشق یک اثر کاملا کلاسیک است اما جدیدترین اثر ابن شاعر توانمند استان با عنوان شب‌های بی‌فروغ تغییرات بسیاری داشته است.

وی، سادگی را از مهمترین ویژگی‌های اشعار مرادعلی توکلی رامیانی عنوان کرد و گفت: این شاعر پیشکسوت استان اگرچه سواد کلاسیک ندارد اما توانمندی بالایی در سرایش شعر دارد و متواضعانه رفتار می‌کند.

این پژوهشگر ادبی افزود: مرادعلی توکلی زانیانی زیست بیرونی و ذهنی خود را بدون شعار و ادعا در شعرش منعکس کرده است، هر چند بر این عقیده هستم اگر سختگیری بیشتر در سرودن شعر به کار می‌گرفت اتفاقات بهتری را در شعر وی شاهد بودیم.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌هایی است که خود را در مسیر جریان شعری کشور قرار داده است و به نوبه خود در این عرصه به رشد و تعالی این حوزه کمک کرده است.

جامعه فرهنگ و هنر استان چهارمحال و بختیاری در حدود ۲ هزار نفر است که بخش زیادی از آن را شاعران و ادیبان تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha