تعداد واحدهای مسکونی در حال ساخت شهرک پرواز همدان به ۹ هزار و ۵۸۷ واحد رسید

همدان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ساخت ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرک تازه تاسیس پرواز همدان هدف گذاری و هم‌اینک روند ساخت ۹ هزار و ۵۸۷ واحد آن آغاز شده است.

مجید صالحی امیر روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عملیات ساخت واحدهای مسکونی شهرک پرواز همدان در مجموع ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در حالی که پیشرفت ساخت برخی از بلوک‌های آن به ۴۵ درصد نیز رسیده است.

وی افزود: اَبَرپروژه کوی پرواز مهمترین پروژه‌ طرح نهضت ملی مسکن همدان محسوب می‌شود که با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به سرعت در حال ساخت است.

صالحی امیر عنوان کرد: شهرک مسکونی پرواز در خرداد ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی و به بنیاد مسکن ارجاع داده شده و با اجرای آن اتفاق بزرگی در حوزه تامین مسکن استان رخ داده است.

وی افزود: در کنار اجرای پروژه‌های مسکن، همه سرانه‌های آموزشی، فضای سبز، تاسیسات شهری، مذهبی‌، انتظامی و سایر موارد تعیین شده در این شهرک از سرعت و پیشرفت کار مناسبی برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: این شهرک هشت محله با امکانات رفاهی مشخص شده دارد و از ابتدای اجرای پروژه، اطلاعات متقاضیان هر محله در سامانه وزارت راه‌ و شهرسازی مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمترین هزینه در حال ساخت واحدهای مسکونی این شهرک است تاکید کرد: همه مصالحی که در این پروژه استفاده می‌شود مورد تایید سازمان نظام مهندسی است و با استفاده از تجربیات مسکن مهر نمی‌گذاریم واحدها با ایراد تحویل متقاضیان شود.

صالحی امیر اظهار کرد: ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان هر واحد مسکونی واگذار می‌شود و اقساط آن در بیشترین مقدار خود در ۲ سال نخست تا پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است و بانک ها نمی‌توانند اقساط را بیشتر از این میزان دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۲۱ هزار نفر در استان همدان به عنوان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن، از ابتدای بازگشایی سامانه ثبت نام وزارت راه و شهرسازی در این طرح نام‌نویسی کرده‌اند.

بر اساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، همدان پس از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان و قم در رده ششم پر تراکم‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.

بر اساس این آمار، شهر همدان با تراکم ۱۱۴ نفر در هکتار، یکی از پر تراکم‌ترین شهرهای کشور است؛ در حالی که این عدد برای شهرهای یزد ۱۴ و زنجان ۱۹ نفر در هکتار ثبت شده است.

استان همدان با وسعتی نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha