۴ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۴
کد خبر: 85606980
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار قم: وقف مشارکتی در جامعه تبیین و ترویج شود

قم - ایرنا - استاندار قم گفت: لازم است نسبت به برکات وقف به خصوص از نوع مشارکتی آن اطلاع‌رسانی و ویژگی‌های آن برای مردم تبیین شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، سید محمد آقامیری در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی آستان مقدس چهار امامزادگان روستای فردو شهرستان کهک ابراز کرد: وقف یکی از موضوع های مهمی است که تصمیم‌گیری راجع به آن در دنیاست ولی پرونده‌ آن بسته نشده و به آخرت هم تسری می‌یابد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم چیزی برایمان بماند که دائما خیرات و مبرات آن به ما برسد، بهترین راهکار وقف است، به عبارتی این سنت حسنه نبوی، سرمایه‌گذاری بلندمدت و دائمی برای انسان‌هاست.

استاندار قم با بیان اینکه یک فکر و ایده خوب هم می‌تواند ثمره‌ای این چنینی داشته باشد گفت: لازم است بیش از اینها به مساله وقف بپردازیم، در جهاد تبیین باید خیلی بیشتر ترویج و تبیین وقف را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به وقف مشارکتی عنوان کرد: حتی یک آجر با نیت وقف، ثوابی دائمی برای واقف به ارمغان می‌آورد، یک نیت خیر هم این چنین است و ثمره آن به آدمی می‌رسد.

آقامیری گفت: پیامبر اکرم(ص) در سفر معراج از خداوند خواستند وظایف امتش را آسان بگیرد، یکی از آنها این بوده که ثواب کار خیر برای مسلمانان ده برابر حساب شده و حتی نیت آن کار خیر هم ثواب خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس کسانی که توانایی مالی ندارند ولی چنین نیتی در دل آنهاست، در ثواب وقف شریکند.

وی ادامه داد: محاسبات خداوند با محاسبات انسان‌ها متفاوت است، مثال بارز آن به دست آوردن ثروت است که بر اساس محاسبه مادی، باید به جمع‌آوری مال و منال پرداخت ولی بر اساس محاسبه الهی، باید انفاق را در پیش گرفت و اموالی که هست را بین همنوعان تقسیم کرد.

آقامیری تصریح کرد: وقف، از جمله این مسائل است که آدمی به ظاهر اموالش را در اختیار دیگران می‌گذارد ولی در حقیقت ده برابر آن به خودش باز می‌گردد؛ گاهی هم انسان می‌تواند عمر و تخصصش را وقف کند و چنین ثوابی ببرد.

استاندار قم افزود: اداره کل اوقاف باید خیلی بیشتر از اینها در مورد فواید و برکات وقف اطلاع‌رسانی کند و به این ترتیب موضوع وقف را به طور کامل در جامعه تبیین نماید.

وی گفت: عشق واقعی و الهی می‌تواند آدمی را به جایگاهی برساند که از اموال خود بگذرد و آن را برای سود جامعه و کمک به دیگران وقف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha