۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85607087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تامین اعتبار تکمیل طرح آبرسانی به دزپارت

اهواز- ایرنا - نماینده مردم ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار لازم برای تکمیل طرح آبرسانی شهرستان دزپارت از محل درآمدهای وزارت نیرو تامین شد.

فرشاد ابراهیم‌پور چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت پیگیری رفع مشکل آبرسانی به مناطق شمال استان بیان کرد: مردم این مناطق به ویژه شهرستان‌های ایذه و باغملک همواره از نداشتن آب شرب پایدار رنج می‌برند و با وجود مطالبه چندین ساله مردم همچنان این مشکل پابرجاست.

وی گفت: در همین راستا با پیگیری های انجام شده مقرر شد اعتباری به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای وزارت نیرو به شرکت آبفای استان برای تکمیل طرح آبرسانی دزپارت پرداخت شود.

ابراهیم‌پور با ابراز تاسف از تنش آبی در برخی شهرستان‌های شمال استان افزود: مردم مناطقی همچون دهدز، ایذه و باغملک همواره نسبت به کمبود آب شرب و کشاورزی معترض هستند.

نماینده مردم ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح آبرسانی شهرستان دزپارت با اعتبار اولیه حدود ۲ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم کلید خورد گفت این طرح با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی به اتمام کار نزدیک است.

پیش از این استاندار خوزستان اعلام کرد؛ یک‌هزار و ۵۵۰ روستای استان در قالب قرارداد قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تا پایان امسال از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش ایرنا، طرح فدک از دیگر طرح‌های آبرسانی به شمال خوزستان است که نیاز آب شرب هفت شهر و ۶۸۹ روستای شمال شرق خوزستان و همچنین آب کشاورزی دشت‌های ایذه و باغملک را از سد کارون سه تا افق سال ۱۴۲۵ تامین می‌کند.

به گزارش ایرنا، شهرستان دزپارت با مرکزیت شهر دهدز ۱۹ هزار نفر جمعیت دارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha