۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۵
کد خبر: 85607137
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۵۱۷ حلقه چاه غیر مجاز در مشهد مسدود شد

۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۵
کد خبر: 85607137
۵۱۷ حلقه چاه غیر مجاز در مشهد مسدود شد

مشهد- ایرنا- مدیر امور منابع آب مشهد در شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: ۵۱۷ حلقه چاه غیر مجاز در محدوده تحت مدیریت این امور در نیمه اول سال جاری شناسایی و مسدود شد.

امیرحسین حبشی زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با انسداد این تعداد چاه، از برداشت غیر قانونی ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب از منابع زیر زمینی جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: این چاه ها پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز قضایی و همکاری نیروی انتظامی در محدوده تحت پوشش این امور شامل شهرستان‌های مشهد، چناران، گلبهار، طرقبه -شاندیز و فریمان مسدود شد.

مدیر امور منابع آب مشهد در شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: ۱۲۱ حلقه چاه از این تعداد عمیق و ۳۹۶ حلقه نیز نیمه عمیق است.

حبشی زاده افزود: همچنین در نیمه اول امسال کارشناسان گشت و بازرسی این امور با همکاری نیروی انتظامی ۱۷ دستگاه و ادوات حفاری غیر مجاز در مشهد را نیز شناسایی و توقیف کرده‌اند.

تعداد چاه های آب مجاز در خراسان رضوی ۱۶ هزار و ۶۲۹ حلقه است که ۱۰ هزار و ۶۳ حلقه از این تعداد، چاه کشاورزی است.

خراسان رضوی هفت درصد گستره کشور را داراست که ۷۶ درصد آن خشک و بقیه دارای اقلیم نیمه خشک است، ۳۷ حوضه آبریز در خراسان رضوی وجود دارد که به دلیل برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی، این آبخوانها دچار افت شدید شده و ۳۴ محدوده از ۳۷ محدوده در حالت ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha