سهم سالمندان از جمعیت تهران ۱۳ درصد است

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۱۳ درصد جمعیت این کلانشهر سالمند هستند، گفت: در مناطق ۱، ۳، ۶ پایتخت بیشترین میزان سالمندان را داریم.

به گزارش ایرنا، حمید صاحب روز چهارشنبه به مناسب هفته ملی سالمندان در نشست خبری اظهار کرد: ۱۱ درصد جمعیت کشور ما سالمند هستند که این میزان در تهران نسبت به جمعیت ۱۳ درصد است ولی در برخی از مناطق تهران، جمعیت سالمندان بیشتر و در برخی مناطق، شاخص سالمندی کمتر است.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۳۰، نزدیک به ۳۰ درصد جامعه ما سالمند باشد در این صورت دچار عوارض پیری جمعیت خواهیم شد.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران ادامه داد: پیشرفت کشور پس از افزایش جمعیت سالمند کُند خواهد شد و نشاط کمتر می‌شود لذا وظیفه ما مقابله با این موضوع به شیوه درست و صحیح و اندیشیدن تدابیر لازم است.

وی افزود: پیشگیری و زمینه‌سازی برای تقویت زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی برای مقابله با چالش سالمندی از جمله اهداف و وظایف ماست، در نتیجه باید میانسالان را آماده کنیم برای یک سالمندی صحیح و همچنین در پی توانمندسازی سالمندان باشیم. این کار به وسیله کانون‌های سالمندی در سطح شهر تهران انجام خواهد شد.

رونمایی از پوستر هفته ملی سالمندان 

 در این نشست از پوستر هفته ملی سالمندان نیز رونمایی شد که این پوستر قرار است در این هفته در مناطق مختلف شهری و بیلوردهای تبلیغاتی اکران شوند.

صاحب با بیان اینکه از روز ۷ تا ۱۴ مهر هفته ملی سالمندان است، اضافه کرد: باید انزوا را در جامعه سالمندی کاهش دهیم، زیرا براساس برآوردها، ۱۰ درصد جمعیت سالمند ما در انزوا زندگی می‌کنند، موضوع تکریم آنها را باید در دستور کار قرار دهیم و کانون سالمندان شهر تهران را به صورت کمی و کیفی توسعه بدهیم.

صاحب یادآور شد: در حال حاضر ۱۶ هزار سالمند عضو کانون‌های سالمندی شهر تهران هستند.

وی در خصوص برنامه‌های پیش رو در هفته ملی سالمندان گفت: پویش‌ فرهنگی «سایه‌تون مستدام» از جمله برنامه‌های این هفته است که توسط اداره کل سلامت برگزار می‌شود همچنین پنجمین دوره نشاط سالمندی تحت عنوان گنجینه‌های پویا را برگزار خواهیم کرد.

صاحب تاکید کرد: برگزاری رویداد هنری برای نشان دادن آثار هنرمندان آماتور و حرفه‌ای سالمند نیز در دستور کار است علاوه بر تمامی این موارد یک دورهمی ۱۵۰۰ نفری هم با حضور سالمندان عضو کانون سالمندی شهر تهران در برج میلاد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه‌های دیگری مانند برنامه سالم پیر شویم، دورهمی‌های سالمندی در سرای محله‌های شهر تهران و تورهای تفریحی و گردشگری برای سالمندان هم از دیگر برنامه‌های اداره‌کل سلامت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha