۲۸۰ موقوفه با پنج هزار و ۶۰۰ رقبه گلستان سند مالکیت گرفتند

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: امسال ۲۸۰ موقوفه با پنج هزار و ۶۰۰ رقبه از مجموع پنج هزار و ۹۰۰ موقوفه و ۷۳ هزار و ۵۰۰ رقبه استان سند مالکیت گرفتند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسین مهدیان روز چهارشنبه در همایش استانی یاوران وقف در گنبدکاووس افزود: بخش عمده نیت واقفان گلستان مربوط به مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) است.

حجت‌الاسلام مهدیان همچنین گفت: گلستان ۵۰۰ هیات عزاداری دارد و در ایام بازگشایی مدارس ۸۰۰ بسته نوشت‌افزار از سوی بقاع متبرکه بین دانش‌آموزان نیازمند استان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان به برخی اقدامات این اداره کل در راستای ایجاد درآمد موقوفات اشاره کرد و گفت: از جمله این طرح‌ها، پروژه پرورش دام سبک و سنگین، احداث نهالستان با غرس ۲ هزار اصله نهال صنوبر و تولید ۲۰ هزار قلمه است‌.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری هم در این مراسم با تبریک هفته وحدت، دفاع مقدس و هفته وقف، گفت: این استان سرزمین برادری و وحدت بین اقوام و مذاهب است.

آخوند کمال غراوی افزود: عزت، اقتدار، امنیت و آرامش جمهوری اسلامی مرهون رشادت های شهیدان و رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اهمیت وقف در اسلام گفت: عمل صالح برای انسان در آخرت اثربخش خواهد بود که مصداق آن علم با منفعت، تربیت فرزند صالح و صدقه و وقف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha