مرگ و میر شیر خواران در نیشابور کمتر از میانگین کشوری است

مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: میزان مرگ و میر شیرخواران در مناطق زیر پوشش این دانشگاه، کمتر از میانگین کشوری و دو سوم آن است.

دکتر محمدرضا مجدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان مرگ و میر شیرخواران در کشور با کاهش ۸۸ درصدی از " ۱۰۰ مورد در هر هزار تولد" طی سال گذشته به " ۱۲ مورد در هر هزار تولد" در سال جاری رسیده است اما هم اینک میزان مرگ و میر شیرخواران در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، حدود "هشت مورد در هزار تولد" است که این عدد ۳۳ درصد از میانگین کشوری کمتر است.

وی با اشاره به تاریخچه و اهمیت فعالیت‌های بهورزان در کشور با بیان این که در گذشته، ۷۰ درصد جمعیت کشور در روستاها و ۳۰ درصد در شهرها زندگی می‌کردند ادامه داد: شبکه بهداشت و درمان کشور ما به‌گونه‌ای طراحی شده است که بهورزان در خط مقدم قرار گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: کاهش میزان مرگ و میر شیرخواران یکی از دستاوردهای قابل ملاحظه کشور در حوزه سلامت است که این امر به همت مراقبان سلامت و بهورزان رقم خورده است.

مجدی افزود: همچنین کاهش ۱۰ درصدی میزان مرگ و میر مادران باردار در کشور و رسیدن آنها از " ۲۲ در ۱۰۰ هزار نفر" به " ۲۰ در ۱۰۰ هزار نفر مادر باردار" یکی دیگر از دستاوردهای کشور در حوزه سلامت به شمار می‌رود که مراقبان سلامت و بهورزان نیز در این مورد نقش بسزایی داشته‌اند.

وی اضافه کرد: هم اکنون میزان مرگ و میر مادران باردار در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ۴۴ در ۱۰۰ هزار نفر است.

به گزارش ایرنا، مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی و ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، به ۵۸۰ هزار نفر جمعیت چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha