تغذیه ناسالم نقش موثری در ناباروری‌های زوجین دارد

مشهد- ایرنا- رییس قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تغذیه‌ ناسالم و نادرست با فست‌فوت‌ها نقش موثری در ناباروری‌های زوجین داشته است و در این حوزه شاهد آمار افزایش ناباروری بودیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمود شبستری روز سه شنبه در بیست‌ و سومین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بیشتر موارد ناباروری زوجین مربوط به ازدواج دیرهنگام نیست و در بسیاری از آنها تغذیه ناسالم و مصرف چیپس، پفک، انواع سس‌ها و دیگر خوردنی‌های ناسالم دیده شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه امروزه تبلیغات گسترده‌ای در خصوص این خوردنی‌های ناسالم در صداوسیما و سایر رسانه‌های گروهی صورت می‌گیرد در حالی که بایستی از سالم بودن محصولی که می‌خواهد تبلیغ شود اطمینان حاصل کرد.

تغذیه ناسالم نقش موثری در ناباروری‌های زوجین دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حوزه جوانی جمعیت کارهای خوبی انجام شده است اما قابل قبول نیست و از مجموع ۷۹ دانشگاه علوم پزشکی فعال در کشور، دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه ۳۹ را دارد که مناسب این شهر نیست.

شبستری افزود: داروهای سقط جنین یکی از مشکلات در حوزه جوانی جمعیت به شمار می رود چرا که در این رابطه افرادی هستند که آگاهانه یا ناآگاهانه با جان مردم بازی می‌کنند و عرضه این داروها نه تنها جان یک نوزاد در راه را می‌گیرد، بلکه جان مادر را هم به خطر می‌اندازد که در این خصوص برخورد قاطع با متخلفان فعال در این حوزه صورت گرفت.

وی ادامه داد: بایستی در کنار مقابله با موضوعاتی همچون سقط، در راستای حفظ سلامت گروه‌های مختلف جامعه که در تصادفات شهری و جاده‌ای دچار حادثه می‌شوند هم کار موثری انجام شود چرا که بسیاری از این تصادفات به علت بی‌احتیاطی، عدم سرعت مطمئنه و رانندگی در شرایط و وضعیت خواب آلوده رخ داده که منجر به مصدومیت، از کار افتادگی، معلولیت و حتی مرگ شده است.

تغذیه ناسالم نقش موثری در ناباروری‌های زوجین دارد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و نیشابور و دانشکده‌ پزشکی تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha