۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85607400
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهر ایلام نیازمند احداث ۲ ایستگاه آتش‌نشانی است

ایلام - ایرنا - مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: احداث ۲ ایستگاه آتش‌نشانی جدید، نیاز شهر ایلام و حومه را در هنگام بروز حوادث تا حدود زیادی مرتفع می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "نصرت‌اله لطفی" روز چهارشنبه در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه استان ایلام، اظهار کرد: در حال حاضر شهر ایلام سه ایستگاه دارد که تمام حوادث داخل و خارج از محدوده شهری ایلام و روستاهای اطراف را پوشش می‌دهد.

وی افزود: هرچند بر اساس بخشنامه‌ها سازمان آتش نشانی موظف به ارائه خدمات و انجام عملیات در محدوده شهری است اما به علت نبود ایستگاه‌های آتش‌نشانی در حومه و روستاهای اطراف شهر ایلام، در صورت بروز حوادث آتش‌نشانی ایلام به محل حادثه اعزام می‌شود.

لطفی بیان کرد: همزمان با هفته آتش نشانی کلنگ چهارمین ایستگاه آتش نشانی ایلام در زمینی به وسعت ۵۰۰ متر مربع و با اعتبار اولیه ۱۵۰ میلیارد ریال از منابع داخلی به زمین زده خواهد شد.

وی یادآور شد: از مهرماه سال گذشته تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت آموزش به دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی و مهدهای کودک با محوریت رعایت نکات ایمنی ارائه شده است.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام با بیان اینکه حادثه دیدن جزئی جدایی ناپذیر از شغل آتش نشانان است، اضافه کرد: از اربعین سال گذشته تاکنون چهار نفر از آتش‌نشانان ایلام در هنگام عملیات دچار حادثه و جراحات شدید شدند.

شهر ایلام نیازمند احداث ۲ ایستگاه آتش‌نشانی است

به گفته وی، در نیمه نخست سال جاری یک هزار و ۴۲۷ حادثه در شهر ایلام گزارش شده است و تعداد ۶۱۱ فرد حادثه دیده توسط نیروهای آتش نشانی نجات یافته‌اند.

مدیر عامل آتش‌نشانی ایلام عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، ۵۹۹ مورد حادثه آتش سوزی در شهر و حومه ایلام رخ داده که ۷۶ مورد آن مربوط به منازل مسکونی بوده است.

وی افزود: آتش نشانان در این مدت به ۸۳۲ مورد حادثه از جمله ۲۱٠ مورد مربوط به آسانسور، ۳۹ مورد تصادف، ۲۵۹ مورد زنده گیری مار و حیوانات خطرناک رسیدگی کرده است.

لطفی خاطرنشان کرد: برای انجام این تعداد ماموریت، ۱۳۸۳ وسیله نقلیه و چهار هزار و ۱۰۸ نیرو به محل حادثه اعزام شده است.

به گزارش ایرنا، هفتم مهرماه در تقویم روز ملی آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha