۵ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85607465
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سخنان رئیس جمهور برخاسته از بطن مردم ایران بود

سنندج- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: سخنان رئیس جمهور به ویژه در ارتباط با اینکه« اﯾﺮان،ﺳﺮزﻣﯿﻦ هیچ ملتی را اﺷﻐﺎل نکرده است و بارها برای اﯾﺠﺎد ﺻﻠﺢ وﺛﺒﺎت پایدار در ﻣﻨﻄﻘﻪ طرح‌های گوناگونی را پیشنهاد داده است» برخاسته از بطن مردم بود.

علی اکبر عبدالملکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: می‌توان گفت همه صحبت‌های دکتر پزشکیان این بود که ما خواهان صلح و آرامش هستیم و آمادگی خود را برای هر نوع همکاری اعلام می کنیم.

وی افزود: یکی از مشکلات فعالان اقتصادی در کشور عدم دسترسی به نظام بانکی و پولی جهان و تحریم های ظالمانه است که مانعی بر سر راه روابط تجاری ما با دنیا شده است و رئیس جمهور این مسئله مهم را بخوبی در سخنرانی خود مطرح کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با اشاره به اینکه صادرکنندگان و تولیدکنندگان ما به واسطه مشکل مذکور همواره متضرر می شوند، اضافه کرد: وجود تحریم، امکان رقابت در بازارهای بین المللی را از ما گرفته است.

فرسودگی و استهلاک تجهیزات معادن ایران به دلیل تحریم

عبدالملکی ادامه داد: همانگونه که دکتر پزشکیان در این سخنرانی مطرح کرد، اگر تحریم نبودیم معادن ما می توانستند به امکانات و تجهیزات به روز مجهز شوند و دیگر شاهد حوادثی مانند معدن طبس و کشته و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر از هموطنان نبودیم.

وی یادآور شد: ناوگان حمل و نقل در کشور ما از اتوبوس گرفته تا هواپیما دارای ضعف و مشکلاتی است که به واسطه تحریم ایجاد شده است.

سخنان رئیس جمهور برخواسته از بطن مردم ایران بود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با اشاره به اینکه مردم ما با مشکلات معیشتی و اقتصادی دست به گریبان اند، گفت: سفره های مردم ما هر روز کوچکتر شده و این نگران کننده است.

عبدالملکی یادآور شد: دکتر پزشکیان در نیویورک، هم و غم ملت ایران را دنیای بدون سلاح هسته ای و عاری از جنگ و خشونت اعلام کرد و این سخنان صلح آمیز برگرفته از بطن جامعه ما بود و ملت خواهان آن هستند.

وی اضافه کرد: در جنگ غزه در یک روز ۶۰۰ نفر کشته و ۲ هزار نفر زخمی شدند و این آمار وحشتناکی است و اینگونه مردم از جنگ بین قدرت ها از بین می روند.

دلواپسان مخالف رفع تحریم های ایران اند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج اظهار کرد: تعدادی افراد دلواپس و کاسبان تحریم که همواره به دنبال فرصت طلبی و منافع خویش اند مخالف رفع تحریم اند و این افراد باعث می شوند مردم هر روز فقیرتر شوند و بی شک دلسوز مردم و جامعه نیستند.

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران یکم مهرماه به‌ منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد.

موعد سخنرانی دکتر مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل سه‌شنبه سوم مهرماه بود که به بیان دیدگاه‌های ملت ایران پرداخت.

این سفر هرساله در اواخر شهریور یا اوایل مهرماه صورت می‌گیرد و روسای جمهور کشورمان در ادوار مختلف به بیان نظرات و مسائل مورد نظر می‌پردازند.

سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفت‌وگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های رئیس‌جمهور کشورمان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha