طرح رئیس جمهور  برای ایجاد منطقه قوی، دکترین ایران در عرصه بین‌الملل است

بوشهر- ایرنا - رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: طرح و تاکید رئیس جمهور در سازمان ملل متحد برای ایجاد منطقه قوی خاورمیانه دکترین جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل به شمار می رود.

«حجت الاسلام موسی احمدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: دکتر پزشکیان در این نشست به درستی بر حق حاکمیت تعیین سرنوشت مردم منطقه خاورمیانه توسط همان مردم و ایجاد صلح و ثبات پایدار تاکید کرد.

وی افزود: همچنین رئیس جمهور کشورمان با مطرح کردن وفاق ملی در سطح جهانی، پیش نیاز آن را محترم شمردن حق توسعه کشورها با رعایت انصاف و عدالت ذکر کرد تا شکاف کشورهای توسعه نیافته با کشورهای توسعه یافته کمتر شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر تصریح کرد: تروریسم، موضوعی است که جمهوری اسلامی سال‌ها با آن مواجه بوده و دکتر پزشکیان با اشاره درست به این موضوع، از جمهوری اسلامی به عنوان قربانی این پدیده شوم یاد کرد و آمادگی کشورمان برای پیشگامی در مبارزه با تروریسم را یادآور شد.

دفاع از حق مردم و منافع جمهوری اسلامی

احمدی ادامه داد: هر جزء از کلام رئیس جمهوری نشان از منافع جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و بین المللی است که در این نشست به خوبی از حق مردم ایران دفاع کرد.

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار دستیابی به صلح، کاهش شکاف بین کشورهای ثروتمند و فقیر، رفاه عمومی و گسترش عدالت اجتماعی است و بر حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود تاکید دارد؛ این موضوعات با بیانی خوب توسط رئیس جمهور کشورمان مطرح شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر همچنین از مسئله غزه فلسطین و تجاوزات رژیم صهیونیستی غافل نماند و خواستار پایان دادن به سکوت جهانی در این بخش شد.

هر جزء از کلام رئیس جمهوری نشان از منافع جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و بین المللی است که در این نشست به خوبی از حق مردم ایران دفاع کرداحمدی گفت: با توجه به تغییرات مختلفی که طی ۷۹سال گذشته بر جهان حاکم شده، ضرورت تغییر مفاد منشور سازمان ملل به خوبی احساس می شود و رئیس جمهور کشورمان پیشنهاد اصلاح این منشور برای دستیابی آزادانه همراه با عدالت همه کشورها به منابع و به خصوص در حوزه دانش و هوش مصنوعی عنوان کرد.

وی بیان کرد: در مجموع دکتر پزشکیان مواضع جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریست جهانی و ایجاد یک دنیای صلح آمیز را در یک فضای بین المللی مطرح و جنایات رژیم کودک کش اسرائیل در در بین دیدگان جهانیان افشا کرد.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور شب گذشته در هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تاکید بر این که تحریم‌ها، سلاحی مخرب و غیرانسانی هستند که با هدف فلج کردن اقتصاد کشور اعمال می شوند اظهار کرد: محرومیت از دسترسی به داروهای حیاتی یکی از دردناکترین پیامدهای تحریم ها است که جان هزاران انسان بی گناه را به خطر می اندازد، این اقدام نه تنها نقض آشکار حقوق بشر بلکه جنایتی علیه بشریت است.

رئیس جمهور بیان کرد: ملت ما در طول سال‌های گذشته با تحمل سختی های فراوان ناشی از تحریم ها نشان داده است که در برابر ظلم و ستم ایستادگی می کند اگر چه زخم های ناشی از تحریم ها بر پیکره جامعه ما عمیق است، اما مواجهه با این تجربه تلخ ما را به ملتی قویتر با اراده ای پولادین و خودباور تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: ایران آمادگی دارد برای ساختن دنیایی بهتر با قدرت‌های جهان و همسایگانش مراودات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی مؤثر و از جایگاه برابر داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha