۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۱
کد خبر: 85607496
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی در بازار قدیم قشم تحت کنترل است

۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۱
کد خبر: 85607496
آتش سوزی در بازار قدیم قشم تحت کنترل است

قشم - ایرنا - مدیر پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: آتش سوزی پاساژ شماره یک (مدنی) بازار قدیم قشم در حال حاضر و پس از تلاش ۱۰ ساعته آتش نشانان تحت کنترل است، اما هنوز مهار نشده است.

مجید فرهادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه به دلیل تحت کنترل در آمدن این آتش سوزی امکان گسترش آتش به سایر نقاط این بازار کم تر شده است، اظهار کرد: علت گسترش دود سیاه در این آتش سوزی به دلیل وجود حجم بسیاری از انواع و اقسام لباس، کفش، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و نظایر آن در این بازار است.

وی ادامه داد: این آتش‌سوزی ساعت ۰۴:۳۰ بامداد امروز به مرکز تماس ۱۲۵ اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم اعلام شد.

مدیر پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: با توجه به حساسیت موضوع، ۶۰ آتش نشان و نیروهای داوطلب از چهار ایستگاه این جزیره و شهر بندرعباس به محل وقوع این حادثه برای کنترل حریق اعزام شدند.

فرهادی اضافه کرد: به دلیل درون سوز بودن بسیاری از کالاهای موجود در این پاساژ و بازار قدیم قشم نیازمند زمان بیشتری برای جستجوی حریق های پنهان و اطفای کامل آنها در محل هستیم.

بازار قدیم قشم همان‌طور که از نامش پیداست، قدیمی‌ترین بازار جزیره قشم است که قسمت‌هایی از آن سرپوشیده و بخش‌هایی روباز است.

در بازار قدیم قشم کالاهایی که عرضه می‌شود با قیمتی ارزان و کیفیت خوب است.

گفته می‌شود که زمان راه‌اندازی بازار قدیمی قشم، سال ۱۲۹۰ بوده است.

این بازار با اینکه از آن زمان تغییراتی به خود دیده است ولی با این حال هویت و اصالت خود را حفظ کرده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha