۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85607570
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه محصولات کشاورزی و صنایع دستی در سلطانیه برپا شد

زنجان - ایرنا - نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و صنایع دستی در قالب دومین رویداد محصولات زراعی، باغی و دامی استان زنجان روز چهارشنبه در سلطانیه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ آیین شکرگزاری رکورد شکنی تولید گندم با غرفه های متنوع فروش محصولات توسط تولید کننده ها و برگزاری برنامه های آموزشی و مشاوره های رایگان حوزه کشاورزی از دیگر برنامه های دومین رویداد محصولات زراعی، باغی و دامی استان زنجان است.

آگاهی شهروندان از فرایند تولید محصولات کشاورزی و دامی با کیفیت، آشنایی با مشاغل خانگی در حوزه کشاورزی، ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان،برگزاری برنامه های آموزشی رایگان و متنوع و عرضه محصول با کیفیت از اهداف این رویداد عنوان شده است.

سالانه سه میلیون و ۶۵ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این استان تولید می‌شود که این میزان ۲.۴۵ درصد مجموع تولیدات این بخش در کشور است.

شمار بهره برداران کشاورزی در این استان بیش از ۱۰۰ هزار نفر است و سالانه ۲ میلیون و ۲۸۹ هزار تن انواع محصولات زراعی، ۵۸۰ هزار تن محصولات باغی، ۲۴۹ هزار تن فراورده های دامی و ۱۸ هزار تن آبزی‌ در این استان تولید می‌شود.

فعالیت‌های زراعی، باغی، گلخانه‌ای و آبزی‌پروری این استان در ۸۳۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی انجام می‌شود.

محصولات کشاورزی تولیدی در زنجان علاوه بر تامین مصرف استان به دیگر استانها نیز صادر می شود.

این استان در تولید محصول زیتون رتبه اول، سیر رتبه دوم، عدس رتبه سوم و لوبیا و فندق رتبه چهارم کشور را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha