گاریدو: فوتبال با سختی‌ها زیبا می‌شود/ بهتر بودیم و سه امتیاز را از استقلال گرفتیم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است که تیمش در دیدار سخت مقابل استقلال، عملکرد بهتری داشت و مستحق رسیدن به سه امتیاز بود.

به گزارش چهارشنبه ایرنا، کارلوس گاریدو، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پس از پیروزی این تیم برابر استقلال در هفته ششم لیگ برتر، گفت: در تمام دنیا، نتیجه را تحلیل می‌کنند. یک صحنه می‌تواند نظر همه افراد را تغییر بدهد و شرایط را عوض کند.

وی افزود: عملکرد سرمربی همیشه به نتایج وابستگی دارد و با نتیجه‌های که به دست می‌آید، کارنامه او قضاوت می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه وقتی شما به پیروزی می‌رسید، همه چیز خوب است، ادامه داد: با شناختی که از فوتبال دارم، امروز باید از همه چیز لذت ببریم چون تمام کارهای‌مان درست از آب درآمد. تنها به دلیل یک حرکت نتیجه تغییر می‌کرد، ولی کاری که ما می‌خواستیم همین بود. باید بدانیم این فوتبال است.

وی تصریح کرد: همه ما خیلی خوشحال هستیم. باید به تیم پرسپولیس تبریک بگویم زیرا که بازی خوبی انجام دادند. نتیجه شاید با همین بازی می‌توانست با یک حرکت تغییر کند. می‌توانستیم صفر-صفر کنیم یا یک بر صفر ببازیم؛ کار همان کار است و انتخاب های سرمربی نیز همین انتخاب‌ها است. بازی امروز را بردیم زیرا که تمام بازیکنان ما خوب بودند و بهتر بازی کردیم با اینکه سختی بازی را می‌دانستند و به سختی‌هایی که استقلال به ما وارد کرد، فائق آمدند.

گاریدو با تمجید از بازیکنانش یادآور شد: تمام بازیکنانم از نظر تاکتیکی خیلی خوب بودند و تمام وظایف خودشان را انجام دادند. می‌توانیم نام برخی بازیکنان را برجسته کنیم ولی همه خوب بودند. تمام این بازیکنان کارهایی که باید انجام می‌دادند را انجام دادند. کنترل بازی را کم‌کم در دست گرفتیم. لحظاتی در بازی بودند که ما این حس را داشتیم که می‌توانستیم ببریم ولی همیشه استقلال شما را تهدید می‌کند. بازی برابر بود، خیلی سخت است فوتبال بازی کنید زیرا که فشار زیادی وجود دارد؛ با این حال ما توانستیم فوتبال خودمان را بازی کردیم. ۳ امتیازی بازی را کسب کردیم.

سرمربی اسپانیایی پرسپولیس، اذعان داشت: بازی خاصی را برنده شدیم و اینکه طرفداران از نتیجه این بازی قطعا خوشحال هستند. به تمامی تیم تبریک می‌گویند که با نظم کار می‌کنند. در تمامی روزها سخت در حال تلاش هستند و به همین دلیل اعتماد به نفس بالایی دارند. در تیم رقابت وجود دارد و کسانی که بهتر هستند در زمین بازی می‌کنند.

وی تاکید کرد: سرمربی انتخاب می‌کند که چه کسی بازی کند. وقتی به من می‌گویند که از چه بازیکنی استفاده کن،‌ من نمی‌توانم این کار را انجام دهم. زمان زیادی در فوتبال هستم و تجارب زیادی دارم. من خیلی حرفه‌ای و صادق هستم و می‌خواهم بهترینِ خودم باشم و کسانی را در ترکیب به میدان می‌فرستم که آماده‌تر و بهتر باشند.

گاریدو درباره نحوه از کار انداختن رامین رضاییان، عنوان کرد: باید بازی را تحلیل کنیم و بدانیم حریف چه کار می‌خواهد انجام دهد و بازیکنان باید بدانند چطور مشکلاتی که ایجاد می‌شود را حل کنند.

وی افزد: کاری که میلاد محمدی، وحید امیری و سروش رفیعی انجام دادند، عالی بود. این 3 نفر کاری را که تیم نیاز داشت را انجام دادند و یکی از پایه‌های قدرت تیم حریف را از بین ببرند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره عملکرد استقلال، گفت: استقلال تیمی رقابتی و حریفی سرسخت است. وضعیت تاکتیکی دارند که سخت می‌توانید دفاع کنید. در فوتبال یکسری جزئیات کوچک می‌تواند تغییر ایجاد کند. یک صحنه کوچک می‌توانست همه چیز را عوض کند. در همین بازی یک صحنه استقلال می‌توانست به گل برسد و همه چیز عوض می‌شد.

وی درباره احتمال برکناری نکونام با توجه به این شکست، تصریح کرد: نکونام مثل من معنی فوتبال را می‌داند. می‌دانیم تحلیل عمیق وجود ندارد، اگر یک نتیجه‌ای کسب کنیم که اگر ببریم خوب است و اگر ببازیم، بد است. خودم بازی را تحلیل می‌کنم و بازی سختی بود. جزئیات کوچکی می‌توانست نتیجه بازی را عوض کند اما حق‌مان پیروزی بود.

سرمربی اسپانیایی پرسپولیس درباره نقش تعویض‌هایش در نتیجه دربی، گفت: تعویض‌ها را خودتان بررسی کنید و نظرتان را بگویید. وقتی به پرسپولیس آمدم، می‌دانستم که می‌خواهند همیشه برنده، شوند. می‌دانستم باید این ترکیب را مدیریت کنم و این یکی از مشکلات بزرگم است، اینکه بازیکنان خوبِ زیادی داریم. بازیکنانی داشتیم که به سطح تیم رسیدند. با این حال باید بگویم که همه بازیکنان باید به تیم کمک کنند،‌ حتی آنان که بازی نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه وقتی صحبت از این می‌شود که برخی بازیکنان بازی نمی‌کنند این یک موضوع خجالت‌آور است، یادآور شد: مدیریت تیم و این قضیه برای سرمربی سخت است و همیشه برخی افراد می‌خواهند که یک بازیکن به طور مثال بازی کند و یک بازیکن بازی نکند. ‌من نهایت سعی خودم را برای این تیم گذاشتم و اتفاقات زیادی است که دارد رخ می‌دهد و جزئیات زیادی که مربی باید آن را کنترل کند.

گاریدو تاکید کرد: برخی مواقع من باید نفر بد این فیلم باشم زیرا که هر کسی باید سر جای خودش باشد تا بازیکنانی که استعداد زیادی دارند، بتوانند عملکرد خوبی به اجرا گذارند. امیدوارم بتوانیم بهتر از این باشیم و پیشرفت کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha