یک‌هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال به بیماران صعب‌العلاج چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به نشان‌دار کردن ۲۵ هزار و ۸۵۸ بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان تصریح کرد: برای هزینه‌های درمان این تعداد بیمار یک‌هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

علیرضا اصغرزاده روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: استان در خصوص نشان‌دار کردن بیماران خاص و صعب‌العلاج و پرداخت هزینه به بیماران در رتبه‌های برتر در بین استان‌های کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: تاکنون پنج‌هزار و ۵۸۵ نفر در استان مبتلا به دیابت نوع ۲ با نیاز به انسولین در استان شناسایی و نشان‌دار شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین سه‌هزار و ۶۲۷ بیمار مبتلا به سرطان، چهار هزار و ۷۶۴ بیمار مبتلا به پرفشاری خون، یک هزار و ۲۲۱ بیمار مبتلا به ام اس، ۳۴۱ بیمار همودیالیز، ۲۵۷ بیمار نیازمند پیوند کلیه، ۷۹۰ بیماری دیالیزی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

اصغرزاده همچنین از نشان‌دار کردن یک هزار و ۸۴۱ زوج نابارور در استان خبر داد و گفت: ۱۶۰ میلیارد ریال جهت ارائه خدمات سرپایی به این افراد پرداخت شده است.

وی با اشاره به افزایش خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه سلامت اظهار داشت: این خدمات شامل فلورایدتراپی تا ۱۰ سالگی، ترمیم دندان ۶ با کامپوزیت و آمالگام و فیشور سیلانت دندان‌های ۶ و هفت تا ۱۴ سالگی، کشیدن دندان‌های رویش یافته با ریشه آشکار، رادیوگرافی ساده و خدمات پیشگیری دهان و دندان، جرم‌گیری و ویزیت دندانپزشکی ‏‏است.

‏‏مدیرکل بیمه سلامت افزود: پوشش بیمه مادران باردار و فرزندان تا پنج سالگی، ‏‏پوشش هزینه‌های درمان و توانبخشی بیماران اوتیسم و بیماران مزمن کلیوی و دیابت و بیماران موکوپلی (اس ام ای)، پوشش هزینه درمان کاشت حلزون شنوایی، انعقاد قرارداد با مراکز ترک اعتیاد و کارشناسان مامایی‏‏، رفع محدویت و اعلام آمادگی انعقاد قرارداد با موسسات و مراکز درمانی ‏‏‏از دیگر خدمات این نهاد بیمه‌گر است.

به گزارش ایرنا، از حدود جمعیت یک میلیون نفری چهارمحال و بختیاری ۶۲۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد ۴۶۱ هزار نفر در صندوق روستاییان، ۷۷ هزار نفر در صندوق کارکنان دولت، ۵۹ هزار نفر در صندوق بیمه ایرانیان و ۲۲ هزار نفر نیز در صندوق سایر اقشار عضو هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha