۳۶ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم از بیمه سلامت رایگان برخوردار شدند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۴۸۵ هزار نفر در این استان از خدمات رایگان این نهاد برخوردارند، گفت: از این تعداد ۳۶ هزار نفر در دولت سیزدهم زیر پوشش قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا اصغرزاده روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: بیمه سلامت در دولت سیزدهم گام‌های بزرگی در جهت رفاه حال بیمه‌شدگان و رسیدگی به امور سلامت آنها به ویژه در مناطق محروم برداشته است.

وی ادامه داد: افرادی که در دهک‌های بین یک تا پنج در مناطق روستایی و شهری ساکن هستند و تحت پوشش هیچ نهاد بیمه‌ای نیستند می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند که لازم است در این خصوص با مراجعه به دفاتر پیشخوان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین مادران باردار و فرزندان تازه متولد شده آنها نیز تا پنج سالگی از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردار می‌شوند.

اصغرزاده، حمایت از بیماران خاص و سخت علاج را از دیگر برنامه‌های بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: در دولت سیزدهم چتر حمایتی دولت از بیمارن خاص گسترده‌تر شده است و در حالیکه پیش از دولت سیزدهم تنها پنج بیماری خاص زیر پوشش این نهاد بیمه‌گر قرار داشت اما این تعداد در ۲ سال اخیر به ۱۰۷ بیماری خاص و نادر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار بیمار در استان نشان‌دار هستند و برای آنها پرونده تشکیل شده است، افزود: از این تعداد ۱۵ هزار نفر بیماران خاص و سخت علاج، یک هزار و ۸۸ نفر زوج نابارور و تعدادی هم مددجویان بهزیستی هستند.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری تعداد موسسات طرف قرارداد این نهاد را ۷۷۸ موسسه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۲ بیمارستان دولتی، سه مرکز درمانی خصوصی، ۱۳۰ داروخانه اصلی و ۱۰۰ کانکس دارویی است.

اصغرزاده یادآور شد: هریک از بیمه‌شدگان چنانچه شکایت و یا اعتراضی در خصوص خدمات ارائه شده دارند می‌توانند با سامانه ۱۶۶۶ تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه نسخه‌نویسی الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در استان در حال اجراست، اظهار داشت: به سبب ترافیک بالا گاهی این سامانه با اختلال روبرو می‌شود که در حال رفع نواقص هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری، تلاش برای پیشگیری از بروز بیماری‌های را سیاست جدید این نهاد عنوان کرد و گفت: در خصوص پیشگیری از بیماری‌هایی نظیر دیابت و فشار خون اعتباری در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، از حدود یک میلیون نفری این استان ۶۲۰ نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد ۴۶۱ هزار نفر در صندوق روستاییان، ۷۷ هزار نفر در صندوق کارکنان دولت، ۵۹ هزار نفر در صندوق بیمه ایرانیان و ۲۲ هزار نفر نیز در صندوق سایر اقشار عضو هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha