۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85608352
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رکورد سالانه تولید گندم در زنجان شکسته شد 

زنجان ـ ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال زراعی گذشته با تولید بیش از ۶۵۰ هزار تن گندم، رکورد تولید این محصول راهبردی در استان شکسته شد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح‌الله حسنی روز پنجشنبه در آیین شکرگذاری رکوردشکنی تولید گندم در استان زنجان و افتتاح دومین رویداد محصولات زراعی و دامی سلطانیه، افزود: سال زراعی گذشته، سال پر خیر و برکت در محصول مهم گندم بود و علاوه بر شکستن میزان تولید، بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم نیز از کشاورزان خریداری شد.

وی ادامه داد: تحلیل آمار نشان می دهد که دلایل این موفقیت شامل فراهم بودن شرایط طبیعی در بخش دیم مثل بارندگی های به موقع، تدارک عوامل تولید مثل بذر و سم و ملزومات کشت و تلاش و برنامه ریزی مناسب بخش مهندسی کشاورزی در استان بود.

حسنی با بیان اینکه سال زراعی گذشته بیش از ۳۱۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زیرکشت گندم رفت، ‌گفت:از این میزان، ۱۸ هزار هکتار به صورت کشت آبی و ۳۰۰ هزار هکتار به صورت کشت دیمی است.

استان زنجان ۱.۳ درصد مساحت کل کشور را دارد و با داشتن ۸۴۵ هزار هکتار عرصه های مناسب کشاورزی، پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha